Wikia

無料アカウント、アップグレードと贈与

this wiki
Discuss this page0

B. 無料アカウント、アップグレードと贈与

Free Accounts, Upgrading and Gifts  

1. 無料で何枚の写真をアップロードすることができますか?

How many photos can I upload for free?

無料アカウントの場合、それぞれの暦月ごとに20メガバイトに相当する写真をアップロードすることができます。 これは写真の保容量に対しての制限ではなく、単にアップロード時に当該アカウントが受け取った写真データ総量の上限です。それぞれの暦月の終わりに、各アカウントの受信データ総量カウンターは再びゼロにリセットされます。

意図しないファイルをアップロードし、間違いに気付き、その写真をフリッカー上で削除しても月間の累積ネットワーク資源消費量は削減されません。ファイルのアップロードは一定のネットワークのデータ通信容量を使用しますので、サーバー上でファイルを削除しても当該アカウントの資源消費として計上されます。現在の月間アップロード許容量の残高は、アップロードページで確認できます。

最初から低解像度で撮るか、あるいは、特にあなたの写真の大部分がただスクリーンの上に見られるだけであるであろうことを知っているなら、ウェブ上で友好的な大きさに(5MBの代わりの300KBのように)リサイズするか、考慮してください。

When you have a free Flickr account, you can upload 20MB worth of photos each calendar month. This is not a storage limit, but a bandwidth (or throughput) limit. At the end of each calendar month, your bandwidth allowance is reset to zero again.

If you make a mistake when you're uploading (for example uploading the wrong photo) and then delete that photo, it doesn't free up upload space. You are still using some of your bandwidth allowance, so deleting the photo and republishing the correct one still eats into your monthly total. Your upload percentage for the current month can be found on the upload photos page.

You might like to consider either taking photos at a lower resolution to start with, or resizing your photos to a more web-friendly size (like 300KB instead of 5MB), particularly if you know that most of your photos will only be viewed on screen.

2. さらに多く写真を保管するために支払いできますか?

Can I pay to keep more of my photos on Flickr?

できますとも! 年に24.95米ドルでプロアカウントにアップグレードしてください。 プロアカウントで入手できるものを以下に:

  • 2GBの毎月のアップロード制限
  • 無制限の記憶容量
  • 無制限のバンド幅
  • 無制限の写真セット
  • オリジナル画像の高精細永久保存
  • 既存の写真の入れ替え機能
  • 広告なしのブラウジングと共有

無料のアカウントで入手できるものと比較してください:

  • 20MBの毎月のアップロード制限
  • 3つの写真セット
  • フォトストリーム閲覧が最新200の写真に制限
  • 縮小された写真のみ保管

さらなるインフォメーションのために、我々のアップグレードページを訪問してください。

Absolutely! Upgrade to a Pro Account for just US$24.95 a year. Here's what you'll get with a Pro Account:

  • 2 GB monthly upload limit
  • Unlimited storage
  • Unlimited bandwidth
  • Unlimited photosets
  • Permanent archiving of high-resolution original images
  • The ability to replace a photo
  • Ad-free browsing and sharing

Compare that to what you get with a Free Account:

  • 20 MB monthly upload limit
  • 3 photosets
  • Photostream views limited to the 200 most recent images
  • Storage of smaller (resized) images

For more information, visit our upgrade page.

3. 別のメンバーのためにプロアカウントを購入できますか?

Can I buy a pro account for another Flickr member?

はい! アップグレードを贈呈なさりたいアカウントの御確認、御支払い後、当該アカウントは直ちにアップグレードされます。

フリッカーの友人のために購入するプロアカウントを設定するページがあります。そこでドロップダウン・メニューからコンタクトを選ぶか、あるいは贈与アカウントを購入してやりたい人のスクリーンネーム(ハンドル)を入力することができます。

誰かのメイン写真ページを見ているとき、もしその人がまだプロアカウントを持っていないなら、その写真ページの右上隅に "Sponsor (user) with a gift Flickr Pro Account" というリンクが見られるでしょう。これはあなたがその人のために贈与アカウントを購入することができるページに誘導するものです。

Yes! You just need to find the person you want to buy for, and then pay, and they'll be upgraded immediately.

There's a page set up for you to buy a Pro account for a Flickr friend, where you can either choose a contact from the drop-down menu or enter a screen name of the person you'd like to buy a gift account for.

As you're looking at someone's main photos page, if they don't have a Pro account already you'll see a link in the upper right-hand corner of their photos page -- "Sponsor (user) with a gift Flickr Pro Account". This takes you to a page where you can purchase a gift account for that person.

4. アカウントアップグレードの購入履歴を確認できますか?

Is there a page where I can keep track of upgrades I've purchased?

ええ、実のところ、あります。アカウントの下にオーダーの履歴ページがあります。 これはあなたのアカウントに対して起こったすべてのアップグレード関連のトランザクションのあらましです。

Well, as a matter of fact, there is. Under Your Account, there's an Order History page. This is an overview of all the upgrade-related transactions that have occurred against your account.

5. 無料サービスを使っていますが、幾つかの私の写真が表示されません。なぜですか?

I have a free account. Some of my photos aren't showing up. Why?

無料アカウントの時は フリッカーは表示される写真の数を制限します。

もしフォトストリームに200枚以下の写真を置いてる場合は私たちはそのすべてを表示するでしょう。

もしシステムに200枚以上の写真を置いてる場合は、最近の200だけが表示されるでしょう。

写真はフリッカーと、写真のリストだけから取り外されることはありません。もし写真のブログを持っていても、リストにある限りブログに表示されますし、フリッカーページもうまく動き続けるでしょう。

もし写真の何枚かが表示されていないことに気付いた場合、パニックを起こさないでください! 何枚かの新しいものをアップロードすることができます! でなければプロアカウントにアップグレードしてください。

注:もしユーザーが連続90日間アクティブでない場合、結局は無料のアカウントを削除することになるでしょう。

ペンディング中のユーザー

写真がなぜ表示されないか、というもうひとつの理由は、アカウントがペンディング中、あるいは「不良」と分類されたからかもしれません。仔細インフォメーションはこちらをご参照ください。

When you have a Free Account, Flickr limits the number of photos that are displayed for you.

If you have less than 200 photos in your photostream, we will display them all.

If you have more than 200 photos in the system, only the most recent 200 will be displayed.

Your photos are NOT removed from Flickr, only from the list of your photos. If you have blogged a photo and it no longer appears in your list, it will still appear on your blog, and the photo's Flickr page will still work just fine.

If you notice that some of your photos aren't showing up don't panic! You can just upload some fresh ones! Or upgrade to a Pro Account.

Note: We will eventually delete Free Accounts if the user becomes inactive for 90 consecutive days.

Pending Users

Another reason why your photos aren't showing up may be because your account is either marked as pending or bad. See here for more information.

6. プロアカウントの期限が切れたら私の写真はどうなりますか?

What happens to my photos if my Pro Account expires?

無料のトライアルアカウントで350枚の写真をアップロードしたと想像してください! プロアカウントが切れたら...あなた(そしてあなたのフォトストリームの閲覧者)は公開した写真の残り200枚のみしか見ることができません。たとえ写真350枚がサーバーに残ったとしても。写真セットの扱いも同じで何も削除されません。無料アカウントは三つの写真セットのみ表示されます。もし前に(200枚以前)アップロードされた写真の URL と拡張写真セットをほ保存すれば、ウェブブラウザで URL に接続することによって、これらへのアクセスが可能になります。

Imagine you have uploaded 350 photos in a free trial Pro Account frenzy! Your Pro Account expires...now you (and other viewers of your photostream) will only see the most recent 200 photos you published, even though all 350 of those photos will remain on our servers. Your photo sets are treated the same, that is, nothing will be deleted. Free accounts will display up to three photo sets. If you save the URLs of your previously-uploaded (before 200) photos and your extra photosets, you will be able to have access to these by plugging in the URL into your browser.

7. 私の写真が削除されることがありますか?

Are my photos ever deleted?

いいえ、あなた自身がそれをしなければ写真は削除されないでしょう。あるいは利用規約に違反しない限り。

No, your photos will not be deleted, unless you do it yourself, or you violate our Terms of Use.

フリッカー FAQ

Around Wikia's network