Fandom

Scratchpad

Aino

215,901pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Aino

Aino.

Aino on Toatapio Nuvan sisko, ja hyvin älykäs pikku Matoran. Hän on auttanut veljeään ja muita ystäviään jo kauan heidän seikkailuissaan. Ainolla oli pitkän aikaa jet pack, mutta se on tällä hetkellä tuhoutunut. Aino oli myös se, joka löysi Matoran Hordikan vuorilta, ja hän päihitti Kidhikin Toa muodossaan.

Aino on luonteeltaa rauhallinen, ystävällinen, mutta myös rohkea.

Alunperin Aino asui veljensä kanssa paikassa jota kutsutaan nimella Tapion kotimaa. Ainosta ja Tapiosta piti huolta heidän tätinsä sillä vanhemmat kuolivat pian Ainon syntymän jälkeen. Aino pakeni veljensä ja ystäviensä kanssa Bio-Maahan kun Inwirn lavasti Tapion syylliseksi hirmuteoille. Bio-Maassa Aino jäi asumaan kolmisin Tapion ja uuden tuttavuuden Henkan kanssa.

Aino on seikkailujen ajan tavallisesti kulkenut mukana ja auttanut. Merkittävimpiä hänen hetkiään ovat olleet muuttuminen Toaksi, Kidhikin ja Nekan päihittäminen ja Ainon jet-packin saaminen. Bio-Maan Tuho seikkailussa hänelle on kuitenkin tarjoutunut suuri rooli...

Aino Toana

Aino muuttui Toaksi tarinan Vihollisten Liitto lopussa, jolloin hän putosi energisoituneeseen protodermikseen. Hän sai mielen hallinnan naamion ja suuren Hiekka sauvan. Tässä muodossa hän päihitti muunmuassa Nekan ja myöhemmin Kidhikin.

Tällä hetkellä Aino on kadonnut, mutta aikoo pian yrittää järjen puhumista veljelleen.

Lainauksia

Ei, ei tuo ole veljeni
—Ainon kommentit pahasta Tapiosta

Also on Fandom

Random wikia