FANDOM


American Idol (YTV version) is a YTV All-Stars spoof to the FremantleMedia series of the same name.

Plot

  • Presented by Mickey and Minnie Mouse, this YTV edition features all sixteen songs from the classic to the modern days sung by selected YTV characters. Chase, Adam, and Bree Davenport are the judges of the competition.

List of Songs

  1. To Be A Master (sung by Ash Ketchum himself)
  2. Stronger (sung by Meilin Rae)
  3. All I Want (sung by Brad Buttowski)
  4. I'm Your Baby Tonight (sung by Susie Feeble)
  5. Breakaway (sung by Mel Blake)
  6. Poker Face (sung by Penny Crygor)
  7. The Call (sung by Randy Cunningham)
  8. Walking On The Sun (sung by Donkey and Diddy Kong)
  9. Tell Me Tell Me (sung by Shaggy Rogers)
  10. Wind It Up (sung by Kimiko Tohomiko)
  11. Read Between The Lines (sung by Lola Kane)
  12. Rock This Town (sung by Tooty The Elephant)
  13. Velvet (sung by Tristan Taylor)
  14. Pump It (sung by Ace and Buster Bunny)
  15. On The Floor (sung by Hope Roberts and Penn Zero)
  16. Night Drive (sung by Fox McCloud and Falco Lombardi)

Cast

Hosts of American Idol

  1. Mickey Mouse (Chris Diamantopoulos)
  2. Minnie Mouse (Russi Taylor)

Judges

  1. Chase Davenport (William Brent)
  2. Adam Davenport (Spencer Boldman)
  3. Bree Davenport (Kelli Berglund)

Singing Contestants

  1. Ash Ketchum (Veronica Taylor)
  2. Meilin Rae (Nicole Oliver)
  3. Brad Buttowski (Danny Cooksey)
  4. Susie Feeble (Stephanie Morgenstern)
  5. Mel Blake (Stephanie Morgenstern)
  6. Penny Crygor (Kelly Sheridan)
  7. Randy Cunningham (Ben Schwartz)
  8. Donkey Kong (Richard Yearwood)
  9. Diddy Kong (Andrew Sabiston)
  10. Shaggy Rogers (Matthew Lillard)
  11. Kimiko Tohomiko (Grey DeLisle)
  12. Lola Kane (Stephanie Morgenstern)
  13. Tooty The Elephant (Lainie Fraiser)
  14. Tristan Taylor (Sam Regal)
  15. Ace Bunny (Charlie Schlatter)
  16. Buster Bunny (Charlie Adler)
  17. Hope Roberts (Grey DeLisle)
  18. Penn Zero (Thomas Middleditch)
  19. Fox McCloud (Yuri Lowenthal)
  20. Falco Lombardi (Derek Stephan Prince)

Winner of The Contest

  • Ash Ketchum

Notes

  • This is the first YTV Superstars film ever.
  • All songs are formed in one contest.
  • Ash and all the YTV characters wear singer outfits.
  • Goofy, Donald, Pete, and Daisy do not appear in this film.
  • This film is to promote the final season of the Fox series.

Transcript

  • (We open this film with the FremantleMedia logo)
  • (We are then followed by the 1995 YTV logo)
  • (We afterwards open at the American Idol stage)
  • Mike The Microphone: And now, ladies and gentlemen, here are your hosts, Mickey and Minnie Mouse!
  • (The crowd cheers in joy as Mickey and Minnie arrive at the stage)
  • Mickey: Hiya fellas, and welcome to the YTV edition of American Idol.
  • Minnie: We are so proud of how you made it here.
  • Mickey: It's time to start off the show with a Pikachu's Jukebox song called: To Be A Master.
  • Minnie: Sung by 10-year-old aspiring singer Ash Ketchum!
  • (The crowd cheers in joy as Ash sings To Be A Master)
  • Ash: (singing) Go! Go! Whoo! So you want to be a Pokémon Master? I got 2 B the one, the only one who can withstand the test 'n B the best. I got 2 strive, keep up the drive, B a Master. It takes a different kind of skill and I won't stop until 150 Pokémon are mine. I must define the art of capture (of all Pokémon). 2 B a Master... Pokémon Master! I will B writin' a brand new chapter! Poké Ball Go...Go... (all the children sing) Na na na na na na na na Na na na na na na na na It's all about the evolution of Pokémon Na na na na na na na na Na na na na na na na na Poké Ball Go...Go... Pokémon Got my badges and my Poké Ball. Got my buddy Pikachu 2 help me try 2 catch 'em all (Gotta catch 'em all!). Yo, it's all about the evolution of the Pokémon The training attaining N' bein' part of the phenomenon. B a Pokémaster icon... Ha! Team Rocket will B long gone But first U gotta know about the different types: Grass, Fire, Ground, Flame, Electric, Water, Rock, Flying, Ice, Normal, Bug, Ghost, Fighting & Dragon... Don't forget about Psychic! 2 B a Master... Pokémon Master! I will B writin' a brand new chapter! 2 B a Master... Pokémon Master! I will B strivin' to be the greatest Master! Poké Ball Go...Go... (all the children sing) Na na na na na na na na Na na na na na na na na Yo, like I said before, it's all about the evolution of Pokémon Na na na na na na na na Na na na na na na na na Na na na na na na na na Na na na na na na na na Greatest master of Pokémon Mmmm... Somewhat impressive Now you've reached the Plateau But not yet a hero R U ready 2 meet and defeat... The Elite? Can I expect survival against your Rival? And remember... Gotta catch 'em all! Show me what you've got! Poké Ball Go...Go... Poké Ball Go! 2 B a Master... Pokémon Master I will B writin' a brand new chapter 2 B a Master... Pokémon Master I will B strivin' to be the greatest Master. Pokémon Master The greatest Master Pokémon Master I will be writin' The greatest Chapter Sing it Na na na na na na na na... Greatest Master of Pokémon.
  • (To Be A Master ends)
  • Ash: Yes! I'm number one!
  • Mickey: Sure you are, Ash.
  • Minnie: Judges, show him the process.
  • Chase: We are quite impressed with Ash's singing.
  • Adam: And that is why he's a star.
  • Bree: He will sure love The Hex Girls.
  • Ash: (blushing) You mean my lovely idols, huh? That's good.
  • Mickey: On with the second song called Stronger.
  • Minnie: It is a Britney Spears classic sung by Meilin Rae herself!
  • (The crowd cheers in joy as Meilin sings Stronger)
  • Meilin: Ooh hey, yeah. Hush, just stop There's nothing you can do or say, baby I've had enough I'm not your property as from today, baby You might think that I won't make it on my own But now I'm Stronger, than yesterday Now it's nothing but my way My loneliness ain't killing me no more I, I'm stronger Than I ever thought that I could be, baby I used to go with the flow Didn't really care 'bout me You might think that I can't take it, but you're wrong 'Cause now I'm Stronger, than yesterday Now it's nothing but my way My loneliness ain't killing me no more I, I'm stronger Come on, now Oh, yeah Here I go, on my own I don't need nobody, better off alone Here I go, on my own now I don't need nobody, not anybody Here I go, here I go, here I go Alright Here I go, here I go, here I go  Stronger, than yesterday It's nothing but my way My loneliness ain't killing me no more I'm stronger, than yesterday Now it's nothing but my way My loneliness ain't killing me no more Now I'm stronger, than yesterday Now it's nothing but my way My loneliness ain't killing me no more I'm stronger!
  • (Stronger ends)
  • Meilin: (blows a kiss) I made it!
  • Mickey: Well done, Meilin.
  • Minnie: Judges, did you see her sing?
  • Chase: Excellent.
  • Adam: I'd say it was her job to sing.
  • Bree: Nicely done.
  • Meilin: Thank you.
  • Mickey: Our third song is All I Want from The Offspring.
  • Minnie: Sung by Kick's rebelled brother, Brad Buttowski!
  • (The crowd cheers in joy as Brad sings All I Want)
  • Brad: Okay Ya, ya, ya, ya, ya Day after day your home life's a wreck The powers that be just breathe down your neck You get no respect, you get no relief You gotta speak up and yell out your piece. So back off your rules, back off your jive 'Cause I'm sick of not living to stay alive Leave me alone, I'm not asking a lot I just don't want to be controlled That's all I want, that's all I want That's all I want, that's all I want Ya, ya, ya, ya, ya How many times is it gonna take Till someone around you hears what you say You've tried being cool, you feel like a lie You've played by their rules, now it's their turn to try So back off your rules, back off your jive 'Cause I'm sick of not living to stay alive Leave me alone, I'm not asking a lot I just don't want to be controlled That's all I want, that's all I want That's all I want, that's all I want. I said it before I'll say it again If you could just listen Then it might make sense So back off your rules, back off your jive 'Cause I'm sick of not living to stay alive Leave me alone, I'm not asking a lot I just don't want to be controlled That's all I want, that's all I want That's all I want Ya, ya, ya, ya, ya.
  • (All I Want ends)
  • Brad: Woo! I'm number one!
  • Mickey: Gosh, you've sung it nicely.
  • Minnie: Judges, have you told us about Brad?
  • Chase: He's one mean brother for Kick.
  • Adam: And he's a rebel.
  • Bree: We might call him a ladies man.
  • Brad: Yeah right. You Dill Weeds will soon regret this.
  • Mickey: Our fourth song is I'm Your Baby Tonight by the late Whitney Houston.
  • Minnie: Sung by Marilyn's best friend, Susie Feeble!
  • (The crowd cheers in joy as Susie sings I'm Your Baby Tonight)
  • Susie: From the moment I saw you I went outta my mind Through I never believed in love at first sight But you got a magic that I just can't explain Well you got a, you got a way that you make me feel I can do, I can do anything for you baby I'll be down for you baby Lay all my cards out tonight Just call on me baby I'll be there in a hurry It's your move, so baby baby decide Whatever you want from me I'm givin' you everything I'm your baby tonight You've given me ecstasy You are my fantasy I'm your baby tonight From the second you touched me I was ready to die I've never been fatal, you're my first time I feel like an angel, who just started to fly Well, you got a, you got a way that you make a me Feel I can, feel I can, do anything for you baby I will fly for you baby Hold on and enjoy the ride I'm not in no hurry We can fly all night baby It's your move, now baby, baby let's fly Whatever you want from me I'm givin' you everything I'm your baby tonight You've given me ecstasy You are my fantasy I'm your baby tonight Whatever I do It's all about you baby And ain't the truth boy I'm helplessly in love with you What else can I do boy But be there for you baby You got a, you got a way that you make a me Feel I can, feel I can do any, do anything Whatever you want from me I'm givin' you everything I'm your baby tonight You've given me ecstasy You are my fantasy I'm your baby tonight Looks like I'm fatal It's all on the table And baby you hold the cards You got the magic And I've got to have it I don't want the pieces I want every single part I'll be your angel I'm ready and able Whatever you want is fine Whenever you're ready, just call on your lady And I'll be your baby tonight Whatever you want from me I'm givin' you everything I'm your baby tonight You've given me ecstasy You are my fantasy I'm your baby tonight.
  • (I'm Your Baby Tonight ends)
  • Susie: (curtsy) As a pleasure.
  • Mickey: Way to go, Susie.
  • Minnie: Judges, did you see how she sang it nicely?
  • Chase: You said it.
  • Adam: We'd be happy to see her perform.
  • Bree: Jennifer and Vanessa are her sisters.
  • Susie: Of course.
  • Mickey: Our fifth song is Kelly Clarkson's Breakaway.
  • Minnie: Sung by Al's best friend, Mel Blake!
  • (The crowd cheers in joy as Mel sings Breakaway, while she plays with her guitar)
  • Mel: (singing) Grew up in a small town and when the rain would fall down. I'd just stare out my window. Dreaming of what could be and if i'd end up happy, i would pray. Trying hard to reach out, but when i tried to speak out. Felt like no one could hear me. Wanted to belong here but something felt so wrong here, so i'd pray. I could breakaway. I'll spread my wings and i'll learn how to fly, i'll do what it takes til i touch the sky i'll make a wish, take a chance make it change and breakaway. Out of the darkness and into the sun, but i won't forget all the ones that i love i'll take a risk, take a chance, make it change and breakaway. Wanna feel the warm breeze, sleep under a palm tree. Feel the rush of the ocean. Get onboard a fast train, travel on a jet plane, far away. And breakaway. I'll spread my wings and i'll learn how to fly, i'll do what it takes til i touch the sky and i'll make a wish, take a chance make it change and breakaway. Out of the darkness and into the sun, i won't forget all the ones that i loved i gotta take a risk, take a chance, make it change and breakaway. Building with a hundred floors, swinging round revolving doors, Maybe i don't know where they'll take me but. Gotta keep moving on, moving on. Fly away, breakaway. I'll spread my wings and i'll learn how to fly, though it's not easy to tell you goodbye gotta take a risk, take a chance make it change and breakaway. Out of the darkness and into the sun, but i won't forget the place i come from i gotta take a risk, take a chance, make it change and breakaway, breakaway, breakaway.
  • (Breakaway ends)
  • Mel: I'm the best!
  • Mickey: And a guitarist to you, Mel.
  • Minnie: Judges, did you find out about her guitar performance?
  • Chase: Indeed, Minnie, indeed.
  • Adam: We might call her the redheaded singer.
  • Bree: Lori and Anna will like it, as well as Stella and Carlos.
  • Mel: That's my family!
  • Mickey: Our sixth song is what I call Lady Gaga's Poker Face.
  • Minnie: Sung by Penny Crygor herself!
  • (The crowd cheers in joy as Penny sings Poker Face)
  • Penny: Mum mum mum mah Mum mum mum mah Mum mum mum mah Mum mum mum mah Mum mum mum mah I wanna hold 'em like they do in Texas, please Fold 'em, let 'em, hit me, raise it, baby, stay with me (I love it) Love game intuition play the cards with Spades to start And after he's been hooked I'll play the one that's on his heart Oh, oh, oh, oh, ohhhh, oh-oh-e-oh-oh-oh I'll get him hot, show him what I've got Oh, oh, oh, oh, ohhhh, oh-oh-e-oh-oh-oh, I'll get him hot, show him what I've got Can't read my, Can't read my No he can't read my poker face (she's got me like nobody) Can't read my Can't read my No he can't read my poker face (she's got me like nobody) P-p-p-poker face, p-p-poker face (Mum mum mum mah) P-p-p-poker face, p-p-poker face (Mum mum mum mah) I wanna roll with him a hard pair we will be A little gambling is fun when you're with me (I love it) Russian Roulette is not the same without a gun And baby when it's love if its not rough it isn't fun, fun Oh, oh, oh, oh, ohhhh, oh-oh-e-oh-oh-oh I'll get him hot, show him what I've got Oh, oh, oh, oh, ohhhh, oh-oh-e-oh-oh-oh, I'll get him hot, show him what I've got (Chorus) P-p-p-poker face, p-p-poker face (Mum mum mum mah) P-p-p-poker face, p-p-poker face (Mum mum mum mah) (Mum mum mum mah) (Mum mum mum mah) I won't tell you that I love you Kiss or hug you Cause I'm bluffin' with my muffin I'm not lying, I'm just stunnin' with my love-glue-gunning Just like a chick in the casino Take your bank before I pay you out I promise this, promise this Check this hand cause I'm marvelous (Chorus x3) P-p-p-poker face, p-p-poker face (Mum mum mum mah) P-p-p-poker face, p-p-poker face (Mum mum mum mah)
  • (Poker Face ends)
  • Penny: Yes! I'm finally in victory!
  • Mickey: That's great!
  • Minnie: Judges, did you see Penny sing?
  • Chase: She sure is.
  • Adam: We'd call her Penny Gaga.
  • Bree: And we mean it.
  • Penny: Aw, thank you.
  • Mickey: Seventh song is Backstreet Boys' The Call.
  • Minnie: Sung by Randy Cunningham himself!
  • (The crowd cheers in joy as Randy sings The Call)
  • Annie: Hello?
  • Randy: Hi it's  me what's up baby? I'm sorry listen I'm gonna be late tonight so don't stay up and wait for me ok?"
  • Annie: Where are you
  • Randy: Wait wait say that again?
  • Annie: Hello?
  • Randy: You're really dropping out I think my battery must be low. Listen if you can hear me we're goin' to a place nearby, alright? Gotta go" [click] Let me tell you the story about the call that changed my destiny Me and my boys went out, just to end up in misery I was about to go home and there she was standing in front of me Said 'Hi, I got a little place nearby Wanna go?', I should have said 'No' Someone's waiting for me But I called my girl up and said Listen Baby I'm sorry Just wanna tell you don't worry I will be late don't stay up and wait for me I'll say again you're dropping out my battery is low So you know we're goin' to a place nearby I gotta go Now two years gone, nothing's been won I can't take it back what's done is done One of her friends found out That she wasn't my only one And it eats me from inside, that she's not by my side Just because I made that call and lied Listen Baby I'm sorry Just wanna tell you don't worry I will be late don't stay up and wait for me I'll say again you're dropping out my battery is low So you know we're goin to a place nearby I gotta go Let me tell you the story about the call that changed my destiny Me and my boys went out, just to end up in misery I was about to go home and there she was standing in front of me Said I, I got a little place nearby Gotta go Listen Baby I'm sorry Just wanna tell you don't worry I will be late don't stay up and wait for me I'll say again you're dropping out my battery is low So you know we're goin to a place nearby Gotta go Listen Baby I'm sorry Just wanna tell you don't worry I will be late don't stay up and wait for me I'll say again you're dropping out my battery is low So you know we're goin to a place nearby We're goin to a place nearby Gotta go.
  • (The Call ends)
  • Randy: I wish Annie were here by now.
  • Annie: Hi, Randy.
  • (Randy turns around and is delighted)
  • Randy: Annie!
  • (Randy spins Annie like a top and dips her)
  • Randy: Am I glad to see you, genius girl.
  • Annie: Of course I am.
  • Mickey: Judges, look at that!
  • Minnie: Randy's in love with Annie!
  • Chase: Whoa.
  • Adam: Interesting!
  • Bree: Perfect, too.
  • Randy: Your purple and black striped pantyhose are like Mel's and Jodelle's.
  • Annie: Thanks a lot.
  • Mickey: Our eighth song is Smash Mouth's Walking On The Sun.
  • Minnie: Sung by Donkey and Diddy Kong themselves!
  • (The crowd cheers in joy as Donkey Kong and Diddy Kong sing Walking On The Sun)
  • Donkey Kong and Diddy Kong: It ain't no joke I'd like to buy the world a toke And teach the world to sing in perfect harmony And teach the world to snuff the fires and the liars Hey I know it's just a song but it's spice for the recipe This is a love attack I know it went out but it's back. It's just like any fad it retracts before impact And just like fashion it's a passion for the with it and hip If you got the goods they'll come and buy it just to stay in the clique So don't delay act now supplies are running out Allow if you're still alive six to eight years to arrive And if you follow there may be a tomorrow But if the offer's shunned you might as well be walkin' on the sun Twenty-five years ago they spoke out and they broke out Of recession and oppression and together they toked And they folked out with guitars around a bonfire Just singin' and clappin' man what the hell happened Then some were spellbound some were hellbound Some they fell down and some got back up and Fought back 'gainst the melt down And their kids were hippie chicks all hypocrites Because fashion is smashin' the true meaning of it (Repeat Chorus) It ain't no joke when a mama's handkerchief is soaked With her tears because her baby's life has been revoked The bond is broke up so choke up and focus on the close up Mr. Wizard can't perform no godlike hocus-pocus So don't sit back kick back and watch the world get bushwhacked News at 10:00 your neighborhood is under attack Put away the crack before the crack puts you away You need to be there when your baby's old enough to relate You might as well be walkin' on the sun You might as well be walkin' on the sun You might as well be walkin' on the sun You might as well be walkin' on the sun.
  • (Walking On The Sun ends)
  • Donkey Kong:

Ad blocker interference detected!


Wikia is a free-to-use site that makes money from advertising. We have a modified experience for viewers using ad blockers

Wikia is not accessible if you’ve made further modifications. Remove the custom ad blocker rule(s) and the page will load as expected.