Fandom

Scratchpad

Attack

216,223pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Attack vaikuttaa suoraan pelaajan tarkkuuteen lähitaisteluaseiden käytössä. Mitä isompi Attack level, sen useammin pelaaja osuu kohteeseensa (Kun pelaaja ei osu kohteeseensa hän iskee 0). Kun pelaaja nostaa Attack leveliään hän ei vain osu useammin, vaan pystyy myös käyttämään parempia aseita.

Attack

Voit kehittää Attackkia taistelemalla käyttäen 'Accurate'-hyökkäystyyliä.

Kokemuspisteet

On olemassa kaava jota käytetään määrittämään kuinka paljon expaa (xp, experience) pelaaja ansaitsee taistellessaan accuratella. Kun pelaaja osuu kohteeseensa ja tekee tähän vahinkoa, vahingon määrä kerrotaan neljällä, ja saadaan ansaittu expamäärä. Eli jos pelaaja iskee esim- 10, hän saa 40 expaa Attackkiin.

Taistellessasi myös Hitpoints-taito saa expaa tekemäsi vahingon mukaan, jos pelaaja osuu kohteeseensa, vahingon määrä kerrotaan 1,33:lla, ja saadaan expamäärä jonka pelaaja saa Hitpointseihinsa. Jos pelaaja iskee esim. 10, hän saa 13,3 expaa Hitpointsiin 40 Attack expan lisäksi.

Jos pelaaja taistelee käyttäen 'Controlled'-hyökkäystyyliä, kaikki tehty vahinko kerrotaan 1,33:lla ja jaetaan kaikkien meleetaitojen kesken. Eli jos pelaaja iskee esim. 10, hän saa 13,3 expaa Attackkiin, Strenghtiin, Defenceeen ja Hitpointsiin.

Attackin Edut

Taistellessaan accuratella pelaajat osuvat kohteeseensa useammin kuin aggressivellä (Strenght), defensivellä (Defence), tai controlledilla. Kuitenkin, melkein kaikki Runescapen pelaajat suosivat Strenghtia attackin sijaan, sillä useimmat haluavat iskeä enemmän vähinkoa kuin osua useammin.

Attack bonukset

Useimmat aseet antavat pelaajalle 'attack bonuksia' jotka voidaan nähdä Inventoryn vieressä olevasta Equipment menusta. Nämä bonukset antavat pelaajille etuja ja haittoja taistelussa.

Stab: Jotkut aseet ovat hyviä stabbaamisessä, kuten daggerit, swordit, longswordit ja pickaxet. Ase jolla on hyvä Stab bonus iskee enemmän kun pelaaja valitsee hyökkäystavakseen stabin.

Slash: Jotkin aseet ovat hyviä slashaamisessa, kuten swordit, longswords, axet, battleaxet ja two-handed swordit. Ase jolla on hyvä Slash bonus iskee enemmän kun pelaaja valitsee hyökkäystavakseen slashin.

Crush: Jotkin aseet ovat hyviä crushaamisessa, kuten macet, battleaxet ja warhammerit. Ase jolla on hyvä Scrush bonus iskee enemmän kun pelaaja valitsee hyökkäystavakseen crushin.

Magic: Magic-painotteiset aseet, kuten sauvat, antavat pelaajalle Magic bonusta, jonka avulla taiat iskevät enemmän.

Ranged: Ranged-painotteiset aseet, kuten jouset ja heittoaseet antavat pelaajalle Range bonusta, jonka avulla Ranged hyökkäykset iskevät enemmän.

Levelit

Tarvitut levelit kunkin tasoisten aseiden käyttämiseen.

TyyppiLevelMerkinnät
Bronze 1 Pronssiset aseet ovat eräitä heikoimmista aseista koko RuneScapessa.
Iron 1 Rautaiset aseet ovat tehokkaampia kuin pronssiset.
Steel 5 Teräksiset aseet ovat tehokkaampia kuin rautaiset.
Black 10 Mustat aseet ovat tehokkaampia kuin teräksiset.
Mithril 20 Mithrilliset aseet ovat tehokkaampia kuin mustat.
Adamant 30 Adamanttiset aseet ovat tehokkaampia kuin mithrilliset.
Rune 40 Runiittiaseet ovat tehokkaampia kuin adamanttiset aseet, ja ovat parhaita f2p-aseita.
Dragon 60 Dragonaseet ovat tehokkaampia kuin runiittiaseet, mutta vain memberit voivat käyttää niitä.
Erikoisaseet XX On olemassa useita erikoisaseita, jotka vaativat tietyn Attack levelin.

Väliaikaiset tehosteet

  • Attack Potion - Valmistetaan herblore taidolla. Nostaa väliaikaisesti Attackia 15%.
  • Zamorak Brew - Valmistetaan herblore taidolla. Nostaa väliaikaisesti Attackia 15%.
  • Super Attack Potion - Valmistetaan herblore taidolla. Nostaa väliaikaisesti Attackia 20%.

Also on Fandom

Random wikia