Fandom

Scratchpad

Balta

216,210pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Balta on Voya-Nui Matoran, jonka todellisuuden naamio toi Bio-Maahan, kun Toatapio Nuva käytti sitä todellisuuden palauttamiseksi tarinassa Todellisuus Sekaisin. Väärässä todellisuudessa Balta oli mystinen henkilö, joka opetti Miiralle Samurain taistelua ja taitoja. Kun Tapio muutti jälleen todellisuuden oikeaksi, hän muisti Baltan ja niin todellisuuden muuttuessa Balta oli Bio-Maassa. Siellä hän perusti Baltan Samurai koulun, jonka kunniaoppilas oli Miira. Vaikka todellisuus olikin jälleen muuttunut, Miiralla oli vielä Baltan opettamat taidot jäljellä. Samurai kouluun kuuluvat Miira, Kauhkahu, Mataiti, Pakri, Ak ja yllättäen myös Nahi, vaikkakaan hän ei ole saavuttanut mitään.

Baltalla on kaksi miekkaa, jotka voivat palauttaa hyökkäyksen takaisin, samalla voimallaan.

Balta jäi Sarjakuva maahan muiden lähtiessä takaisin Bio-Maahan, koska hän halusi sieltä laivakyydin Voya-Nuille. Miira nimitettiin uudeksi Samurai koulun opettajaksi. Tällä hetkellä Balta on matkalla Voya-Nuille, ystäviensä luokse.

Also on Fandom

Random wikia