Fandom

Scratchpad

Catholicum

215,934pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Welcome to the Catholicum mini wiki at Scratchpad!

You can use the box below to create new pages for this mini-wiki. Make sure you type [[Category:Catholicum]] on the page before you save it to make it part of the Catholicum wiki (preload can be enabled to automate this task, by clicking this link and saving that page. Afterwards, you may need to purge this page, if you still see this message).

A palavra Catholicum é latina, e significa "verdade universal", "princípio geral". É assim que, já pelo nome, nossa religião pede para ser encarada. É absolutamente necessário que um hospedeiro tão variado como esse contenha um domínio para esse assunto, que envolve um sexto das pessoas de todo o mundo. Catholicum é uma enciclopédia sobre história, documentos, orações, doutrina católica e muito, muito mais, em constante construção, enriquecimento, aperfeiçoamento. Convidamos os católicos a aprender mais sobre sua doutrina, com a ajuda dos seus irmãos, além, é claro, de prestar o dever apostólico de cada um, ensinando o que sabe: colabore conosco editando artigos. Convidamos também, é claro, os não católicos; que, sabendo mais sobre o ensinamento de Cristo e da Santa Madre Igreja, possam encontrar o verdadeiro caminho da Verdade Universal. A enciclopédia será disponível, inicialmente, em português, inglês e italiano. Espera-se a colaboração de todos para que traduções para as demais línguas sejam efetivadas.

ENGLISH

The word Catholicum is latin, and means "universal truth", "general principle". It is thus that, starting for the name, our religion orders to be seen. It is absolutely necessary for a so vast host like this, have a domain for this argument, that involves one sixth of the people of all around the world. Catholicum is an encyclopedia about Catholic history, documents, prayers, doctrine end much, much more, in constant construction, enrichment, improvement. We invite Catholic people to learn more about their doctrine, aimed by the brothers, over, certainly, to carry each one's apostolic duty out, teaching what you know: help us editing articles. We invite also, certainly, non catholic; knowing more about Christ and Holy Mother Church's teachment, can find the true path of the Universal Truth. The encyclopedia will bi availlable, in principle, in Portuguese, English and Italian. One hopes everybody's colaboration for the deed of translation to other languages.

ITALIANO

La parola Catholicum viene del latine, e significa "verità universale", "principio generale". è così che, già per il nome, la nostra religione chiede per essere vista. È assoluttamente necessario che un hoster così vasto abbia un dominio per questo argomento, che interessa a un sesto delle persone di tutto il mondo. Catholicum è un'enciclopedia su storia, documenti, preghiere, dottrina cattolica e molto, molto più, in costante costruzione, arricamento, miglioramento. Invitiamo i cattolichi ad imparare più sulla loro dottrina, con l'aiuto dei fratelli, oltre, naturalmente, a prestare il dovere apostolico di ognuno, insegnando quel che sa: ci aiuti editando articoli. Invitiamo anche, certamente, i non cattolichi; che, conoscendo più sull'insegnamento di Cristo e della Santa Madre Chiesa, possano incontrare il vero camino della Verità Universale. L'enciclopedia sarà disponibile, a principio, in portoguese, inglese ed italiano. Si spera l'aiuto di tutti per traduzione ad altre lingue.

Also on Fandom

Random wikia