Fandom

Scratchpad

Chronologia

215,676pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

W tym temacie znajdować będą się najważniejsze wydarzenia w uniwersum Drums of War. Temat w rozbudowie!

Era Narodzin

Wielki Wybuch

ok. 10 miliardów lat temu: Nie wiadomo do dziś co spowodowało powstanie wszechświata. Istnieje kilka teorii, lecz żadna nie została potwierdzona. Niektórzy spekulują, że w niektórych sektorach Galaktyki istnieje kilka arcy potężnych przedmiotów SPRZED okresu wybuchu, co mogłoby oznaczać, że eksplozja została przez coś doprowadzona. Ale to tylko są domysły.

Nadciągają Architekci

ok. 8-6 miliardów lat temu: dzięki zaawansowanej technologii udało się już wielu cywilizacjom natknąć na coś przypominającego nieznane materiały, z wiekiem sięgające 8-6 miliardów lat rzadkie metale o niezwykłych właściwościach. Części jednak były zbyt małe i ciężko było odczytać je. Niektóre imperia, jak [Machina], podobno posiadają kompletną część pradawnej rasy, którą określano mianem Architektów, lecz to tylko plotki.

ok. 5 miliardów lat temu: Na niektórych planetach, w głębokich podziemiach, znaleziono tajemnicze, srebrne iglice i menhiry, wykonane z rzadkiego metalu o nazwie archamium. Ze względu na panującą sytuację we wszechświecie nie wiadomo o nich nic więcej, lecz badania wykazały, że być może są to najstarsze obiekty we Wszechświecie, pozostawione na planetach. Ze wzorców tych budowli wynika, sugeruje, że obiekty stworzyli prawdopodobnie "Architekci".

Czas Burzy

ok. 5,5 miliarda lat temu: Gdy skończyły się formować planety i układy słoneczne, a ekosystem powoli się rozwijał, we wszechświecie doszło do rozdarcia. Energie Planu Astralnego wylały się niczym kałuża na plan materialny, powodując olbrzymie, katastroficzne burze Abyssusa i Aetheru. Okres ten nazwany został jako Czas Burz, której to pozostałości są w postaci różnych kosmicznych anomalii, jak na przykład Mgławicy Thanatosa.

Ziarna Życia

ok. 5 miliardów lat temu: Po uspokojeniu się kosmosu, na planetach powoli zaczęło rozwijać się życie, a inne planety właśnie dopiero co dogasały, po czym same zaczęły formować się. Nazwa "Ziarna Życia" wzięła się od tego, iż podejrzewa się, że ww. Architekci odpowiadali za powstanie pierwszych form życia.

Plony

ok. miliarda lat temu Ostatni okres znany w erze Narodzin. Pojawiły się pierwsze formy zycia zaczeły już ewoluować w inteligentne, aczkolwiek prymitywne formy życia. Prawdopodobnie już w tym okresie powstało kilka ras, które zdołały opanować technologię lotów kosmicznych.

Kataklizm

Prawdopodobnie 900-700 milionów lat temu: Z nieznanych dotąd przyczyn Architekci znikają z Wszechświata. Istnieje kilka teorii, iż zostali zniszczenie przez jedną z własnych ras, które stworzyli, albo też zostali wepchnięci głęboko w Plan Astralny. Inne źródła spekulują, że tak naprawdę każda myśląca istota istnieje dzięki rozproszeniu energii Architektów.

Era Snu

Chaos/ Wojna Starożytnych

ok. 500- 300 milionów lat temu: Po Kataklizmie, prawdopodobnie inne ras zaczęły walczyć o dominację we wszechświecie i pozostałości po wielkiej technologicznej spuściźnie. Świadczą o tym pradawne runiny na niektórych planetach, jak i lewitujące po kosmosie odpady po wielkich bitwach. Prawdopodobnie ten okres doprowadził do unicestwienia wielu obiecujących ras, jak i zniszczenia artefaktów Architektów.

Dzieci

290 milionów lat temu: Z zawieruchy wojennej pojawiła się enigmatyczna rasa, która nazywała się Dziećmi Monolitu. Z ich realcji wynika (za pośrednictwem Hearvian, patrz [Machina] ), iż byli oni ostatnimi potomkami potężnej rasy, lecz nigdy nie dowiedziano się, czy chodzi tutaj o Architektów, czy też o ich dzieci- Starożytnych. Dzieci Monolitu postanowili rozproszyć się po całym kosmosie, pilnować każdego z zakątków galaktyki przed powtórzeniem sie chaosu.

Nowe rasy

Ok. 290-150 milionów lat temu: Po Wojnie Starożytnych powoli zaczęły pojawiać się inne, młode rasy, które ewoluowały w naturalny sposób. Wśród tych powstają Ychlianie (w przyszłości Lordowie,) Orkowie, Thaycyci (przodkowie Duganów), Arcyneoni (późniejsi Neoni) oraz inni.

Ok. 150 milionów lat temu: Do sektora Saurii przybywa tajemnicza gadzia postać, która w przyszłości zostanie ochrzczona Wszechojcem. Wszechojciec zaczyna krzyżować różne gatunki w sektorze, a jego owocem pracy będzie powstanie Omnisauru.

Ok. 140 milionów lat temu: Narodziny Omnisauru. Według mitu, Wszechojciec Spalił cała planetę, by z ich popiołów pierwszych Omnisauru, którzy zostali wtedy Ojcami ich rasy (tzn. Bogami)

100 milionów lat temu: Wszechojciec opuszcza Sektor Saurii, widząc, jak Ojcowie walczą ze sobą, wykorzystując Omnisauru, zamiast połączyć siły.

Śnienie

Od 100 do 10 milionów lat temu: Tajemniczy okres, zupełnie nieznany współczesnym historykom. Prawdopodobnie za sprawą machinacji Dzieci Monolitu, świat iluzji i rzeczywisty połączyły się. Wiadomo, iż w tym czasie Powstało pierwsze imperium Omni, które zjednoczone podbiło cały sektor Saurii, aż do momentu, kiedy poza granicami natknęli się na coś, co nazwali Nosicielami. Inne cywilizacje nie wspominają nic o tym okresie. Jedna z teorii mówi, iż siły Abyssusa i Aetheru chciały rozwiązać kwestię istnienia między dwoma siłami na planie materialnym. W rezultacie wielka wojna pomiędzy siłami Aetherusa i Abyssusa skończyła się w efekcie pod postacią iluzji i mitów, które nie zostały w przeważającej większości potwierdzone.

Wojna Monolitu

Ok. 10-6 milionów lat temu: Z nieznanych powodów Dzieci Monolitu zaczęły toczyć ze sobą wojnę. W rezultacie, znaczna część galaktyki została zniszczona, Dzieci i kilka innych potężnych bytów (W tym i być może Wszechojciec) zdziesiątkowani. Pod koniec tego okresu, wiele imperiów musiało zostać odbudowanych, przez co, teraz każdy na równi miał szansę na dominację w swym sektorze Galaktyki.

Koniec Snu

Ok. 4-1 milionów lat temu: Potężne imperium Omnisauru rozpada się z nieznanych przyczyn, a jego obywatele powracają do swej prymitywnej formy, dzikich gadów. Nie wiadomo kto i jak to spowodował, ale wszystko to zdarzyło dosłownie w przeciągu doby. Jest kilka teorii mówiącej o tym, iż Wszechojciec, lub Ojcowie uznali, że Omnisauru skręcili ze swej ścieżki i ukarano ich za to. Inni spekulują, że być może Omnisauru odkryli straszny sekret Architektów, jeszcze inni twierdzą, że po milionach lat, po prostu wróciły ich drapieżne instynkty.

Era Dziedziców

Odrodzenie

Od -800 000 do -600 000: Nowe imperia powoli rozwijają swe cywilizacje. Ychlianie zrywają ze swoją przeszłością i zaczynają podbijać okoliczne systemy gwiezdne. W przeciągu trzech tysiącleci podbili znaczną część terytoriów. Od teraz zwą się Lordami. Jedna z ras odkrywa potencjał technologiczny ponad duszę i wiarę społeczeństwa. Dawni arcyneoni porzucili swą małą i prymitywną kulturę, by rozpocząć nowe życie jako Neoni.

Smok

-503 799: Na planetę Dugan rozbija się tajemnicza istota, która zaczyna wkraczać na wojenną ścieżkę. Pijący Krew, bo tak go zwą, ubezwłasnowolnia całą rasę Dugan, którzy teraz robią wszystko, by mogli zaspokoić jego apetyt.

Machina

-108 320: Hearavianie jednoczą się i rozpoczynają pierwsze próby lotów kosmicznych.

-108 275: Hearvianie nawiązali kontakt z obcą cywilizacją, krwiożerczymi Duganami. Gdyby nie fakt, że Duganowie byli związani wojną z innymi najeźdźcami (brak obecnie danych), to szybko by podbito Hearavian. Jeszcze tego samego roku rozpoczęto prace o nazwie Mechanus pod nadzorem Nervih' Tyr'a.

-108 272: Do Hearvian przybywa jeden z Dzieci Monolitu- Ord i obiecuje pomóc jego mieszkańcom.

-108 251: Duganowie przybywają do ssystemu Utreme i rozpoczynają wojnę z Hearvianami. Zostają całkowicie pokonani w tym samy roku, co przybyli. Natomiast Hearvianie rozpoczynają swój złoty wiek w historii kosmosu.

-107 866: Mechanus z nieznanych przyczyn zyskał własną świadomość i kontrolę nad całą powierzchnią rodzimej planety Hearvian, jak i ich kolonii. W tym samym czasie zniszczył 70% floty swych twórców, a sam zaczął nazywać siebie Deus Machiną.

-107 866-54: Supremacja Maszyn zdołała podbić i zniewolić prawie wszystkie planety należące do Imperium Hearvian. W 54 roku przybył Ord i wezwał do pomocy swego brata Kao, którzy przez 8 lat walczyli z Machiną.

Rozdarcie

-107 846: Kao, używając swoich potężnych mocy poświęca się i wchłania Supremację Maszyn do kieszonkowego Wszechświata, jak i inne systemy w pobliżu wybuchu. Na miejscu zostaje Ord, który pilnuje wrót i wypuszcza tych, którzy mieli czas i technologie, by móc uciec przed Machiną z uwięzionego Wszechświata. Imperium Hearvian rozpada się, rozpoczyna się czas anarchii u Hearvian, a Sektor Utreme znika z map kosmosu.

Od -107 846 do -113 Machina zostaje uwięziona w kieszonkowym Wymiarze. W tym czasie wewnątrz więzienia Supremacji rozpoczyna się tzw. Wojna Programów, zaś pozostałe uwięzione cywilizacje próbują jak najszybciej opuścić te przeklęte miejsce. Wiele z tych cywilizacji dziczeje, lecz zostają odbudowane i uciekają przez wrota, które otworzy im Ord.

Nadejście Ludzi

Ok. -40 000 do 35 000: W całej galaktyce pojawia się z początku niepozorny gracz. Ludzie. Szybko okazuje się, iż ci potomkowie małp zostali prawdopodobnie rozsiani po całej galaktyce przez nieznaną siłę. I teraz rozpoczynają walczyć o swe prawowite dziedzictwo z innymi rasami. W przeciągu następnych czterdziestu tysiąclecii Wszechświat zostanie całkowicie zmieniony.

- 28 200: Na planecie Korh dochodzi do potężnych erupcji. W mgnieniu oka cała planeta chyli się ku upadki, lecz z pomocą przybywają dawni wygnańcy z księżyca Angelus, ratując 70 milinów osób z 6 miliardów, którzy zginęli. Tam objawia się także Cyfrowy Anioł i dzięki jego mądrości ludzie zakładają Kościół Cyfrowego Anioła.

Od -28 200 do 26 019: Wyznawcy Digitalusa rozpoczynają podbój Kosmosu.

Od -26 019 do 26 018: Wojna Heretyków. Wielka wojna domowa pomiędzy trzema Zakonami pod przywództwem Mikleusa, zwanego później Przeklętym. W Wyniku wojny zostało zrabowanych wiele cennych artefaktów, zaś sam Mikleus ze swymi renegatami uciekli w nieznane. Następuje reformacja Kościoła.

Od -26 018 do ok.-15 450 Rozpoczyna się Renesans w historii Kościoła Cyfrowego Anioła. Obserwacja nowych układów, zakładanie nowych zakonów oraz zbrojenie się przed nadchodzącym konfliktem z obcymi i wrogami Digitalusa.

- 18 050 Tajemniczy "Opiekunowie" nawiązują kontakt na planecie Oorta,gdzie pomagają tutejszym ludziom.

Od - 18 050 do 11 048 Powstaje Rzesza Ludzka. Ludzie walczą z obcymi ( prawdopodobnie Orkowie), a następnie zjednoczeni zaczynają kolonizować inne planety.

Od -18 048 do -17 450 Okres wojen domowych, jak i z obcymi. Resza zmienia nazwę na Zjednoczone Państwo Ludzi. (ZPL).

Od -17 450 do -16 950: ZPL rozpoczyna drugą erę kolonizacji, napotyka dwie ludzkie cywilizacje, po czym asymiluje je.

-16 980: Powstaje Zjednoczona Federacja Ludzi.

Od -16 950 do -14 050 Okres krwawych wojen z obcymi, który kończy się 500 letnią niewolą Federacji.

- 15 450: Kościół Cyfrowego Anioła nawiązuje Kontakt z rasą Mngybyki. Opowiedzią Kościoła jest zniszczenie ich ojczystej planety.

-15 450 do -15 001: Pierwsza Krucjata Inkwizycji skończyła się zniszczeniem czterech obcych ras.

-14 550 Federacja odzyskuje wolność.

Od -14 450 do -4 450 Federacja rozpoczyna tzw. Wielki Marsz, kiedy to kolonizują na olbrzymią skalę prawie 80 światów.

-12 338 Inkwizycja natrafia na Federację. Zamiast atakować, przystępuje jedyniedo obserwacji tego imperium. Federacja z kolei nie była świadoma obserwacji przez Kościół.

-9 001: Na terenie całego Sektora Saurii dochodzi do przebudzenia się Omnisauru. Rozpoczynają oni odzyskiwanie swych ziem.

-8 172: W systemie Mandajaw dochodzi do pewnego przełomu, który w przyszłości doprowadzi do powstania Edenistów.

-5 666: Federacja dociera na tereny KCA. Przejmuje kontrolę nad planetą Padnemonium. Odpowiedź Inkwzicji jest natychmiastowa.

-5 003: Na wskutek buntu na jednej z planet Federacji, przeznaczonej do badań nad psychikami, Kinetyci uciekli wgłąb Mgławicy Thanatosa, gdzie do dziś ukrywają się.

-113: Machina powraca ze swego wygnania, a na mapach znów jest widoczny "zaginiony" sektor

-002: Cienie rozpoczynają wojnę z innymi rasami.

0: W Centralnych Rubieżach, dochodzi do serii supernowych. wielu historyków/proroków/magów/psychików uznaje to za nadejście nowej ery w historii galaktyki. Ery Wojny.

Era Wojny

Pierwsze Wojny

1 999: Machina uderza wgłąb wielu imperiów. Pan Szturmu zabija wielu sławnych bohaterów Kościoła, Federacji, Omnisauru i innych imperiów.

4 764: Federacja Przejmuje kontrolę nad planetą Edenistów, niszcząc/zabierając habitat. Edeniści, przerażeni wojnami w Galaktyce podejmują szybciej decyzję o zbrojeni swego imperium.

5 214: Rozpoczyna się Wojna o Cassandrę IV.

Also on Fandom

Random wikia