Fandom

Scratchpad

Cryo

216,003pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Imperium

"Po raz kolejny rozpadamy się na atomy i powstajemy na nowo. Czuję się sobą bardziej niż zwykle, ale gdzie uciekła moja dusza?" odżywiony białkiem mózg cryo będący martwy przez 10 mikrosekund

Nazwa Imperium: Cryonium Hybernetic

Flaga Imperium: najpopularniejszy: ujęty od góry rozwinięty biały mózg na seledynowym tle z wyrastającymi z niego we wszystkie strony wypustkami; alternatywny: ten sam, lecz wypustki otaczają galaktykę znajdującą się pod mózgiem; alternatywny: ten sam, lecz wypustki stykają się z innymi mniejszymi mózgami

Rasa: Cryo 98%, 0,5% ludzie i rasy obce, 1% Vazakhar

- Cryo - opis rasy

Charakterystyka biologiczna: Cryo to ponadprzeciętne mózgi w zbiornikach kriohibernetycznych. Nie ma żadnych zapisków na temat poprzedniego kształtu Cryo, a wszczep w mózgi każdego przedstawiciela rasy Cryo z cywilizowanego społeczeństwa (ci, którzy żyli poza nim, nie przeszli zmiany, ale z ogromnym % wyginęli setki lat temu) zniszczył geny, które mogłyby zawierać informacje na temat przeszłości Cryo. Są żywione składnikami odżywczymi rozpuszczonymi w płynie, w którym żyją. Bez hormonów (prócz tych, koniecznych do funkcjonowania mózgu) nie mają własnych, inydywidualnych zapotrzebowań. Mózgi Cryo giną bardzo szybko po pozbawieniu ich cieczy pokarmowej, tlenu, czy nowych białek utrzymujących wciąż potwarzający się cykl i rozwój. Charakterystyka psioniczna: Teraz, uwolnione od ciała umysły przeszły niemal na wyższy krąg świadomości istoty. Pojmowanie spraw stało się prostsze od pradawnych czasów, których nikt nie pamięta, gdyż zostały one wymazane z pamięci.

Cryo przy pomocy urządzeń przekazu, posiadają zdolność wcielania się i kontroli androidów i wszelkich mechanizmów w ich społeczeństwie. Każdy mózg zna się na swojej sztuce, a przedewszystkim sztuce wojennej, dyplomacji oraz mają dostęp do szeregu wiedzy naukowej.

Zdolności psioniczne pozwalają im nawet na kontrolę umysłu na pewną odległość (czy też przez przekaźniki takie same jakich używają do kontroli innych pojazdów). Głównie potrafią tylko wykonywać w cudzych umysłach podstawowe samosugestie, czyli wykorzystać obszar, który jest tak łatwy w obsłudze jak centralna jednostka androida. Targane hormonami zwierzę, czy zdeterminowany do działania człowiek są niemal niemożliwe do jakiegokolwiek kontaktu. Cryo ponoć słyną z demoralizacji, lecz nie jest to nic bardziej mylnego. Odczuwają oni emocje jak ludzkie istoty, lecz nie czują ścisku w gardle, bólu w sercu, czy też hormonów radości, czy stresu napływających do mózgu. Rozrodczość Cryo: Cryo poszerzają swoje społeczeństwo na dwa sposoby: Poprzez hodowlę nowych mózgów powstałych z okrojonego DNA tej rasy (okrojonego w celu uniemożliwienia odkrycia przeszłości genetycznej Cryo).

Poprzez "oczyszczanie" i wyzwalanie innych, podbitych ras. Nowopojmane mózgi podbitych ras są konfiskowane, pozbawione hormonów i wszystkich pasjogennych substancji. Nawet największy wróg po przejęciu, jako mózg chłodno wywnioskuje (za pomocą obliczeniowej mocy maszyn), że u Cryo jest mu po prostu lepiej. Cała kultura podbitej rasy jest niszczona w miarę możliwości i środków. Mózgi nowopodbitej rasy są rozsiewane po całym społeczeństwie Cryo, które ciężko nazwać odrębną rasą (choć wciąż są w tym społeczeństwie "czystokrwiści" Cryorianie).

Aktualny władca: Arcymózg, tytuły: Arcymental, Nadumysł, Nadświadomość

Zaludnienie: miriady miriadow nieprzeliczonych mózgów (jest to pojęcie bardzo nieokreślone przez naukę, kiedy najprymitywniejsza substancja jądrowa komórki przybiera kształt mózgu i rodzi się nowa dusza, a nowe mózgi pojawiają się w imperium z prędkością taśmową)

Wiek imperium i rasy: Starożytna (jesli mieli jakiekolwiek korzenie to dawno nie są one częścią ich wiedzy po Oczyszczeniu), imperium Cryo jest jednak młode mając zaledwie setki tysięcy lat

Wielkość Imperium: 100 układów słonecznych + niezliczona ilość Martwych Światów (planet, gdzie z dawnych epok wciąż tkwią struktury Cryo, nietknięte umysłem wspólnoty Cryonium Hybernetic)

Ważne miejsca:

Hybrex - czarny, okuty lodem księżyc Cryonium. Ma istotne znaczenie w obronie planety. Nie różni się niczym od zwykłej, skalistej planety, która została wystawiona daleko w mroźną część układu słonecznego. Ponoć kiedyś był bliżej słońca, gdyż cały jest pokryty sadzą, żużlem i czarnym pyłem. To przykryte jest warstwą lodu, która odziedziczyła kolor po materiałach pod nią.

Stolica:

Cryonium - stolica Cryo. Planeta z jednym księżycem zwanym Hybrex. Krąży w odległości 3mld od błękitnego olbrzyma. Temperatura niska i zwykle waha się od 60-70 K. Jest to miejsce abstrakcyjne i absurdalne, a jego natura nie jest do końca wyjaśniona. We wnętrzu znajduje się jądro, które stało się ośrodkiem antygrawitacji, a nie grawitacji. Sprawiło to, że planeta w jądrze ma potężne, ściśnięte chmury pary, wodę i wodór w stanie gazowym. Wyżej, płaszcz jest wielkim oceanem wody, który unosi się nad ściskanym pod jego ciężarem (pomimo antygrawitacji) gazie. Na oceanie utworzył się gigantyczny, gruby lądolód o grubości kilkudziesięciu kilometrów, który jest skorupą planety. Kryształowa, popękana warstwa jest posiniaczona wyrwami i popękana, lecz nigdzie nie ma wody w stanie ciekłym na stałe. Czasami lądolód pęka wewnętrz w jednym miejscu i otwiera się tunel prowadzący z oceanu niżej do skorupy. Wtedy tworzy się potężny gejzer, wulkan lodowych kryształków i zamarzającej wody z płaszcza planety. Te potężne gejzery po krótkim czasie kilku dni przestają działać. Planetę oświetla biało-niebieskie, intensywne światło błękitnego olbrzyma.

Polityka

"Tak... będzie... najdoskonalej... niewielkim kosztem człowieczeństwa" Arcymental

Ustrój: świadomy absolutyzm, mózgokracja, socjalizm, komunizm

Biurokracja: władza centralna Polityka wobec „obcych”: asymilacja w niższe kasty społeczeństwa cryo lub annihilacja, cryo znają pojęcie litości toteż uważają, że są wyższą formą istoty ponad bezmyślne maszyny

Polityka zewnętrzna: kontakt, układy poprzez specjalną komórkę otrzymującą rozkazy bezpośrednio od Arcymentala. Arcymental zdaje sobie sprawę, iż nieczyste moce wszelkich wymiarów niematerialnych mogą zepchnąć go ze ścieżki. Zapisuje on swój umysł i idealną ideologię na wielu generatorach informacyjnych. Sam rzadko (jeśli nie wcale) kontaktuje się z kimś bezpośrednio. W przypadku braku współpracy z ich ideologią: patrz punkt wyżej. Nierzadko zakładają sekty ich wyznające. Polityka wewnętrzna: Cryo jest przewodzone przez arcymózg, zwany też nadumysłem. Jego świadomość jest jak najbardziej wyciągnięta z humanoidalnej ponoć rasy, jaką byli niegdyż Cryo. Lecz schematy matematyczne i potężne wspomaganie komputerowymi obliczeniami sprawiają, że umysł ten niewiele różni się od samych maszyn. Jeśli dusze istnieją to Cryo są najbardziej uduchowionym społeczeństwem maszyn w znanym kosmosie. System jest czysto komunistyczny, nie wymagający podziału na kasty, czy role. Mózgi zastępują się wzajemnie w pracach, w zależności od przydatności. Są jednak mózgi uprzywilejowane ponad społeczeństwo, które otrzymują wolę niemal porónywalną z arcymózgiem. Tak zasłynął wielki dowódca floty kosmiczne Cryo, imieniem Paxantte (sam fakt posiadania imienia jest przywilejem), który zdradził swojego mentora, kiedy rasa ludzi zniszczyła wszelkie więzy kontroli umysłowej przez fale radiowe pomiędzy Arcymózgiem, a Paxantte i jego flotą.

Zdarzają się też zdrady i fuzje Cryo. Słynny wojownik Kel-Metro zasłynął również ze zdrady przez mutację, a jego nieskazitelny umysł ponownie "zainfekowały" tak prymitywne materie jak hormony, czy krew, przez co bliższy był rasom humanoidalnym, uważanym przez "ideologię" Cryo za prymitywne. Pod Arcymózgiem znajdują się Suwereni, czyli jednostki obdarzone większymi funkcjami, poraz kolejny bezwzględną podległością Arcymózgowi. Są jego podległymi przekaźnikami rozkazów na koloniach. W przypadku utraty kontaktu - wypełniają inne rozkazy związane z dobrem cywilizacji Cryo. Pod suwerenami jest całe społeczeństwo. Każdy mózg to komórka wielkiego, współgrającego organizmu.

Strategia podbijania (i kolonizacji) planet: atak, a potem zaczniemy wszystko od nowa. Budujemy nowy ład. Z dobrze zasymilowaną planetą Oczyszczamy społeczeństwo, a następnie dzielimy się dobytkiem technologicznym.

Religia

"Zrozum. To wyższe dobro. Nie tykają cię hormony. Nie tykają cię prymitywne uczucia. Ludzcy mnisi bezgranicznie pragną osiągnąć ten stan. Teraz jesteśmy na wyższym szczeblu drabiny dążenia ku doskonałości. Bóstwa gdzieś tam są i mają moc, lecz osiągnęły zalążek tej doskonałości. Są śmiertelne jak wszystko wokół." mózg propagandator

Religie: brak; sekty ludzkie nazywają ją różnie: Ścieżka Oświecenia, Droga Doskonałości itd.

Ideologia: Wszystko co ciebie otacza to tylko sen. Jesteś tylko ty. Teraz możesz ten sen idealnie kreować ku swoim zmysłom. Odrzuciłeś prymitywne ciało, bo zbawienna technologia cię do tego doprowadziło. Taki jest sens ewolucji wszystkich istot. Stać się ponad fizyczność. Uczucie to subiektywne złudzenia. Chcesz w nich żyć - żyj z nimi. Uczucia potrafią być piękne. Nasze umysły jednak poszerzane o ogromną wiedzę przestają być bezradne w ogromie wszechświata. Pokonaliśmy śmierć. Pokonaliśmy śmiertelność. Pokonaliśmy duszę. Pokonaliśmy to! Teraz my ustalamy nowe prawa natury i nowy porządek wszechświata. Nie bój się, hormon strachu już dawno nie ma na ciebie wpływu. Nie buntuj się, adrenalina odłączona. Bądź. Teraz. Porzuć materię, odkryj manipulację formy, a utworzysz raj dla siebie. Każdy dla samego siebie. Idylla. Arkadia. Raj.

Bóstwa i Bogowie: brak

Święta: brak

Legendy: Dawno temu miało miejsce Oczyszczenie. Świat sprzed tamtego okresu został zapomniany, gdyż nikogo on nie interesuje. Teraz liczy się chwila obecna.

Inne religie: Wszelkie obce religie nie mogą zaprzątać podstawowej filozofii cryo.

Społeczeństwo

"Zawsze chciałem być kochankiem. Chciałem kochać, myśleć tylko o niej i troszczyć się o moją kruszynkę. Apotekarium Umysłowe codziennie wysyła do mojego zbiornika odpowiednie hormony, dopamina wyołuje uczucie szczęścia, euforie i uzależnienie, gerotonina - siła mojego rozsądku zostaje obniżona, a ja tracę zmysły i godzinami myślę o miłości, noradrenalina, pochodna adrenaliny zwiększa ruchliwość, uwagę, nadmierna ruchliwość, bezsenność, przyśpieszone bicie serca, którego nie mam i ogólne pobudzenie, serotonina wpływa na stopień przyjemności i zadowolenia wynikającego z przyjemnych czynności. Tym jest miłość. Jestem szczęśliwy. Kontroluję moje szczęście. Jestem tylko małym zbiornikiem. Jestem aż zbiornikiem! Niech przeklęte będzie Cryonium! Chwała Cryonium! mózg nieszczęśliwie zakochanego romantyka

Inwigilacja: Nie istnieje coś takiego jak własność prywatna, czy tajemnica. Choć Cryo to nie jest świadomość zbiorowa. Arcymental czyta w myślach wszystkich pod nim. Jest niczym bóstwo. Nikt nie potrafi się sprzeciwić.

Mutacje: Odrodzeni [patrz dalej] lub buntownicy/zbłądzeni [patrz np. flota Paxantte'a], Bezduszni [mózgi Cryo, które tak często przeżywały dezintegracje i kalkulacyjne tańce atomów, że straciły poczucie duszy.

Grupy: podział na kasty i ścisłe urzędy: Arcymental - suwereni - społeczeństwo cryo - najniższa kasta nie-cryo

Etniczność: cryo i nie-cryo (różnica w gruncie rzeczy żadna, lecz tych ostatnich uważa się za nie w pełni wprowadzonych w doskonałą ideologię)

Prowincjonalizm: z założenia wszystko jest równe, lecz nie do końca. Cryonium gdzie stacjonuje Arcymental ma zawsze pierwszeństwo, później kalkulacja komputerowa ustala priorytety potrzeb najróżniejszych układów.

Kodeks karny: kolejne Oczyszczenie to kara, rozbicie na atomy i ponowne ułożenie istoty oraz jej światopoglądu, grozi powstaniem Bezdusznych; zabijanie istot nie jest konieczne, lecz niereformowalni zdrajcy Cryonium Hybernetics są niszczeni w pył, który zjednoczy się z gwiazdami.

Mentalność: nie ma dziwactw, każdy zna rangę swoich najskrytszych marzeń, zboczeń, pragnień, które osiąga w nadśmiertelnym, duchowym niemal stanie. Jak już zostało powiedziane "odrzuć materię, zmieniaj formę do woli".

Oświata: w ciągu kilkunastu mikrosekund można przegrać ogromną ilość informacji do zasobów danego mózgu

Opieka zdrowotna: istnieją tylko choroby umysłowe, są uważane za odstępstwa ideologiczne niespowodowane mechanicznie, za takie coś występuje natychmiastowo kodeks karny Służba wojskowa: nauka jak w przypadku oświaty, mózgi kontrolują androidy, maszyny i mechy na odległość nie ryzykując śmiercią samych siebie. Chyba, że wróg dostanie sie do bazy, gdzie przesiadują i zniszczy zbiorniki. Ostatnim ratunkiem jest zapisanie umysłu na kwarcowych dyskach, lecz manifestacja uczuciowa stamtąd przeczy częściowo ideologii i jest martwa i pusta.

Architektura: Architektura Cryo opiera się na białym materiale konstrukcyjnym oraz błękitno-szmaragdowych elementach, które używane są jako materiały na układy scalone, czy szkła. Budynki mają zwykle opływowe, futurystyczne kształty, stworzone jednak z myślą o najlepszym wykorzystaniu. Pomimo amoralizacji społeczeństwa Cryo, tworzy się wiele pomników, czy budynków stworzonych ku chwale tej rasy.

Język Cryo: Cryo nie mają języka. Bynajmniej nie mają go teraz. Wszelkie informacje zapisują językiem matematycznym, który jest uniwersalny dla wszystkich inteligentnych ras. Dogadają się z każdym.

Historia

"Liczy się chwila obecna. To co było to okres ciemny i prymitywny. Śmiertelny. Okres bólu naszych przodków. Nie marnujmy ich cierpienia i wykorzystajmy potęgę jaką mamy teraz." odpowiedź na zapytania historyczne

Władza: Arcymózg

Lider: Arcymental. Jeden z pierwszych cryo. Żyje setki... tysięcy lat. Tajemnicą jest fakt, że Arcymental wykonał wiele.. wiele swoich kopii poukrywanych w stolicy jak i po wszechświecie. Martwych tkanek, czekających na odkrycie w odpowiedniej chwili.

Historia Imperium: Historia cryo nie jest wręcz historią. To tylko dwa etapy. Stary zapomniany świat oraz nowy porządek bez śmiertelnych słabości, utrzymywany w bezemocyjnych ciałach szarych komórek.

Chronologia:

około 1-5 mln lat temu - narodziny przodków Cryo, śmiertelna rasa żyjąca po to, by przeżyć. To okres mroczny, ciemny i zapomniany. Wiadomo jedynie, że okres ten był pełen wojen i anarchii, nie pozwalają Cryo na rozwinięcie przez wiele lat.

800 000 lat temu - umowna data narodzin Arcymózgu oraz Cryonium Hybernetic. W wyniku globalnego eksperymentu Oczyszczenia zniszczono dawny ład, a śmiertelne ciała stopiły się z falą kosmicznego promieniowania. Mózgi Cryo wypełniły ogromne społeczeństwo, które bezkonfliktowo parło w głębiny wszechświata.

6500 lat temu - zdrada i powstanie Odrodzonych

5000 lat temu - zdrada Paxantte'a i powstanie wrogiej Cryonium Hybernetic siły

3000 lat temu - zdrada Kel-Metro i dowód dla wielu innych na zakażenie cryo przez organizmy żywe

Ważne osiągnięcia: rozbijanie cząsteczek elementalnych, dezintegracja, Oczyszczenie

Postacie historyczne: znani powszechnie z imion to Arcymózg, Paxannte, Kel-Metro

Przymierza: Vazakhar, sekty czczące cryo

Wrogowie: Odrodzeni [Sekta, która zdradziła ideologię cryo. Stwierdzili, że nie im, prymitywnym fizycznym istotom decydować o boskości i wyższej formie bytowania. Rozkładając istoty żywe na atomy, by ponownie je składać, zabijamy i plugawimy dusze. To nieludzkie wynaturzenie, które należy przerwać. Członkowie Odrodzonych wierzą w swoistą formę reinkarnacji jako formy odkupienia. Dzięki skomplikowanym biochemicznym operacjom, wyciągają DNA ze swoich mózgów, zabijając je. Następnie wstrzykują DNA do ciał, zygot i płodów ras śmiertelników. Rodzą się wtedy na nowo, z ciałem, z mózgiem, z duszą. Żyją w pokucie, cieszą się życiem i czują się winni za krzywdy wyrządzane światu przez ich niedawnych panów i towarzyszy Cryonium Hybernetics. Sekta odłamała się z "reżimu" Cryo przez przypadek i błąd.]; flota Paxantte'a [Paxantte i jego flota przez zupełny przypadek stracili kontakt umysłowy z Arcymentalem przez jakieś zakłucaące generatory ludzkie, czy może pole magnetyczne gwiazd, czy też mgławic. Ten przypadek sprawił, że Paxantte "odzyskał" wolną wolę i w przypływie słabości zerwał wszelkie połączenia i kontakty z Arcymentalem. Urodziła się w nim buntownicza natura jak i w jego ogromnej flocie. Nie odrzucił ciał jak zrobili to Odrodzeni, lecz utrzymuje z nimi kontakt i współpracuje przeciwko Cryonium Hybernetics. Jego plany pozostały nieodkryte, lecz ponoć chce on zaprowadzić krucjatę aż po Hybrex i stolicę Cryonium, zniszczyć Arcymentala i ustanowić nowy porządek. Szanujący śmiertelne bytowanie.]

Also on Fandom

Random wikia