FANDOM

Nietoperze czarne to przykład poziomu mutacji niewidocznego. Być może różnią się trochę od innych nietoperzy które żyły tu na długo przed wielką wojną , a być może jest to jeden z nieodkrytych gatunków . Jakkolwiek nietoperze te są niewielkie mają jakieś 15-20 cm maksymalnej długości. A rozpiętość skrzydeł nie przekracza 30 no może 40 centymetrów. Żyją one zazwyczaj w ciemnych dobrze ukrytych grotach lub ruinach , uwielbiają chłód i lekką wilgoć . W odróżnieniu od nietoperzy szerokogłowych nie śpią do góry nogami lecz tworzą one niewielkie gniazda pod sufitem z trawy, patyków oraz własnych odchodów. Mimo że nietoperze te posiadaj cieniutkie skrzydła rzadko używają ich do latania . jedynie podczas ucieczki albo by dostać się do swojego gniazda. Dzięki niewielkim chwytnym palca opatrzonym w zaokrąglone szpony , wspaniale wspinają się na każdej powierzchni . Nietoperze czarne jak to nietoperze prowadzą nocny tryb życia .Gacek odżywia się wszystkim co znajdzie od owoców, owadów po małe zwierzątka , oraz padlinę. Mimo swych małych rozmiarów doskonale walczy , gdy zostanie zaatakowany, wpierw probuje pokonać rywala , dopiero gdy dostanie mały łomot ucieka , wykorzystując swe skrzydła.