Fandom

Scratchpad

Doel

215,908pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Terug naar Welkom

U die fier bent om onze mooie stad voor te stellen aan vrienden of aan de vele toeristen die van heinde en ver komen aangezet om zich te vergapen aan al het wonderlijke wat Brugge te bieden heeft. De superlatieven zijn niet van de lucht en ontoereikend om al het moois te beschrijven. Een eerste kennismaking met Brugge moet werkelijk intens zijn.

Als U stadsgids bent heeft u ervoor gekozen om 3 jaar lang een intensieve opleiding te volgen bij één van de gidsenverenigingen. Na drie jaar en veel (noodzakelijke) theorie later belandt u "in de praktijk" zo dat heet, en wordt er verwacht dat U Brugge van binnen en van buiten kent, zodat je bij alle kleine straathoekjes en waterkantjes een klein verhaaltje kunt opdissen, of elk prachtig gebouw kan situeren in de tijd en de geschiedenis. Of dat u elk monumentje in zijn stroming kan plaatsen.

Niets is minder waar. Hoe vaak gebeurt het niet dat een collega-gids ons attent maakt op een klein monumentje dat u nog niet gezien had. Hoe vaak kan iemand anders ons niet nog een leuk anekdote vertellen, waar u zelf ook al lang op wachtte om je eigen verhaal aan te vullen met een praktisch voorbeeldje. Daarom deze site. Wat zou u er van denken om samen te werken? Om ons enthousiasme te delen en ons opzoekingswerk te verlichten.

Niet om met z'n allen hetzelfde verhaal op te hangen voor de toerist, maar op deze site zou u zelf moeten bijvoegen wat U weet, om ergens anders te kunnen vinden wat u niet weet. Deze site is vrij aanpasbaar door elke bezoeker, zodat iedereen zijn eigen steentje kan bijdragen, maar ook kan profiteren van de gezamenlijke kennis. Uiteraard geeft een goede gids altijd een persoonlijke toets aan zijn betoog, en houdt hij rekening met de doelgroep. U haalt eruit wat u interesseert, U laat weg wat u niet interesseert.

Terug naar Welkom

Also on Fandom

Random wikia