Fandom

Scratchpad

Flemming faktoren

216,203pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Ad blocker interference detected!

Flemming faktoren, (symbol FF, formelbogstav U), beskriver forståeligheden af en enhver underviser. Normalt benyttes den normaliserede Flemming faktor, dette gøres for at simplificere skalaen. Da den unormaliserede Flemming faktor er forholdsvis varierende.

Grænser

Den maksimale Flemming faktor antages normalt til 1 FF. Dog er der observeret undervisere med helt op til 1,2 FF Template:Citation needed.

Den minimale Flemming faktor betragtes som 0 FF, dette værende perfekt forståelig. Således findes der endnu ikke nogle beviser for underviserer med en Flemming faktor under 0,1 FF Template:Citation needed.

Negativ Flemming faktor

Det er matematisk muligt at foretage beregninger med en negative Flemming faktor, dette er dog umuligt at realiserer. Da det vil kræve at underviseren lære de studerende noget der ikke undervises i.

Litteratur

Flemming faktoren kan også benyttes til at bestemme forståeligheden af litteratur. Her er der dog ikke de samme grænser som hos undervisere, og grænserne betragtes normalt som værende mellem 0 FF og ∞ FF.

Beregning

Når der til en forelæsning er mere end én underviser benyttes følgende beregningsmetode for den sammenlagte Flemming faktor:

U_{samlet} = \sqrt{U_1 \cdot U_2}

Her tydeliggøres problematikken med negativ Flemming faktor, da to undervisere med negativ Flemming faktor samlet kan udgøre en elendig underviser.

Referencer

Also on Fandom

Random wikia