FANDOM

Geologia

La Geologia (del grec γη (geo, "terra"), i λóγος (logos, "ciència") és la ciència que estudia la Terra, la seva història i els processos que li han donat forma.

Els geòlegs han establert que l'edat de la Terra és de 4.600 milions d'anys i han determinat que la litosfera de la Terra, que inclou l'escroça, està fragmentada en plaques tectòniques que es mouen o suren sobre un mantell superior (astenosfera). Els geòlegs han pogut localitzar i gestionar els recursos naturals de la Terra, com ara el petroli i el carbó, així com els metalls (ferro, coure i urani entre altres).

L'astrogeologia es refereix a l'aplicació dels principis geològics en l'estudi d'altres planetes, tot i que se solen utilitzar altres termes més especialitzats: selenologia (de la lluna), areologia (de Mart), etc.

El primer a utlitzar el terme geologia va ser Richard de Bury el 1473, que la utilitzava per distingir entre la jurisprudència terrenal i la teològica. Jean-André de Luc fou el primer d'utilitzar el terme amb el seu sentit modern, l'any 1779.