Fandom

Scratchpad

Goblin(Utheria)

215,908pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Goblin
Typ zwykły uzbrojony
Rany 2 2
Wytrzymałość 1 1
Inicjatywa 2 2
Obrona Bierna 10 10
Pancerz -0z0 -0z0
Broń Krótki miecz Brązowy miecz
Trafienie 2z2 2z2
Obrażenia 2z1 2z2
Typ łucznik weteran
Rany 2 2
Wytrzymałość 1 2
Inicjatywa 3 4
Obrona Bierna 5 15
Pancerz -0z0 -1z0
Broń Gobliński łuk Stalowy miecz
Trafienie 3z2 3z3
Obrażenia 3z2 3z3

Goblinem określa się humanoidalne stwory o częściowej inteligencji zdolne do walki bronią. Niewielu jednak wie, że Gobliny to rasa, mogąca stawać w szranki z ludźmi, czy elfami. W Mrocznym Świecie ich liczebność sięga dwóch milionów, podczas gdy ludzi jest zaledwie dziewięćset tysięcy. Mają własny system polityczny, a nawet gospodarczy. I bynajmniej nie są bezmyślnymi istotami do wyrzynania. Ludzie nigdy nie pomyśleli jak najeżdżane przez nich rasy się czują, ani jak o nich myślą. Ludzie w tych podbitych gatunkach kreują wizerunek, jaki u ludzi wytworzył się obraz goblina - stwora z mieczem, który wszystko niszczy. No cóż. Takie są najczęściej spotykane na powierzchni. Gobliny zakładają swoje miasta i rodziny jeszcze głębiej pod ziemią, niż krasnoludy i zawzięcie bronią swoich terytoriów.

Występowanie

Tu by można się rozpisać. Pytanie tylko - po co? Gobliny można spotkać w dużej ilości wszędzie pod ziemią. Stare kopalnie, opuszczone krasnoludzkie twierdze. Czasami chodząc po górach także można się na nie napotkać. Nie widuje ich się natomiast w lasach(zdarzają się wyjątki) i na otwartej przestrzeni.

Oddziały

Jest kilka wariantów dla goblińskich patroli. Oto one:

  • weteran, 4 zwykłych
  • weteran, 2 uzbrojonych, 2 zwykłych
  • weteran, 2 łuczników, 2 zwykłych

Zdarza się, ze pojawiają się w większych oddziałach:

  • weteran, 2 łuczników, 2 uzbrojonych, 5 zwykłych
  • weteran, 4 łuczników, 3 zwykłych, 2 uzbrojonych
  • weteran, 4 uzbrojonych, 5 zwykłych

Należy pamiętać, że są to wydukane schematy. Może się zdarzyć, że napotkacie inną formację oddziałów

Dobre i złe strony

Gobliny czerpią swą moc z liczebności. Nawet pięciuset ciężko opancerzonych krasnoludów wojowników z toporami dwusiecznymi, albo wielkimi kafarami wspieranych przez dwustu elfickich łuczników nie dałoby rady batalionowi goblinów (który w przybliżeniu wynosi 2-3 tysiące osobników).

Gdy nie mają przewagi liczebnej ich zapał opada. Będą jednak walczyć, jeśli ich się zmusi. Gdy jednak wyraźnie jest ich mniej zaczynają mieć wątpliwości. Przestraszony goblin jest tak samo groźny jak nowonarodzony kot domowy. Ponadto są słabe. Człowiek o ponadprzeciętnej sile mógłby takiego zabić gołą pięścią bez większej trudności.

Są jednak małe i żyją najczęściej w ciemnościach, w których widzą tak samo jak w świetle. Wykorzystują to, że rasy ludzi, elfów a nawet krasnoludów przyzwyczajone są do świateł (ci ostatni bawią się pochodniami albo grą świateł w zwierciadłach) do osiągnięcia przewagi.

Also on Fandom

Random wikia