Fandom

Scratchpad

Google Earth

216,008pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Què és 'Google Earth'?

És un programari gratuït (disponible solament per al Sistema Operatiu MS Windows) que permet a l'usuari navegar per imatges de satèl·lit de tota la Terra i observar milions de dades geogràfiques i relacionats amb serveis de ciutats (hospitals, col·legis, restaurants, ..). També disposa d'informació en 3 dimensions d'algunes localitats d'EEUU.

Totes les imatges i les dades que es mostren en l'eina estan albergats en els servidors de Google, i no s'instal·len en cap moment en l'ordinador de l'usuari.

La resolució d'aquestes imatges de satèl·lit varia en funció de la zona on ens trobem. Ciutats com Madrid, Barcelona, Mexico DF, Lima o Santiago de Xile estan amb 70 cm per píxel. Unes altres (totes nord-americanes) menys Boston o Chicago, amb 30.5 cm/píxel, i altre grup com Washington, Nova York o Els Angeles, amb 15.2 cm/píxel. També hi ha zones, en les quals no hi ha tot just poblacions, en les quals la resolució és bastant baixa.

Les imatges que mostra 'Google Earth' són obtingudes de la companyia DigitalGlobe, la qual disposa d'un satèl·lit cridat QuickBird (llançat a l'espai a l'octubre de 2001), i les imatges del qual ven a qualsevol client del món.

A més de la versió que es pot descarregar gratis, 'Google Earth' ofereix dos productes de pagament:

-Google Earth Plus: programari (20 dòlars anuals), que és capaç d'afegir dades provinents de dispositius GPS, importar dades de fulls de càlcul o realitzar millors impressions.

-Google Earth Pro: programari que permet amidar superfícies i processar major nombre de dades externes

Also on Fandom

Random wikia