Fandom

Scratchpad

Henkka

216,261pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Av3

Henkka Turaga muodossaan (Turaga H).

Henkka on hyvin merkittävä hahmo Henkan & Tapion seikkailuissa, oikeastaan päähenkilö. Hänellä on hyvin rikas historia ja hän on ollut monessa muodossa. Hän on huumorintajuinen, ilkikurinen, mutta silti rohkea ja valmis taisteluun. Henkka pitää myös aseista, eritoten ampuma aseista ja osaa käyttää niitä ammattitaidolla.

Henkan muodot

Henkka Matoranina

Matoranina Henkka oli aivan tavallinen valko harmaa Matoran. Hänet lähetettiin tässä muodossa Sarjakuva maahan.

Henkka Toana

Henkka on ollut Protodermiksen Toa ja Elementtien Eliitti Toa. Protodermiksen Toaksi hän muuttui energisoidussa protodermiksessa. Hänellä oli protodermiksen voimat. Hän kantoi Protodermiksen naamiota, Protodermiksen sauvaa ja Protodermiksen kilpeä. Hän vahingoittui pahasti lopussa ja säästyi kuolemalta vain Iruinin hengensiirron ansiosta.

Elementtien Eliitti Toaksi Henkka muuttui Henkka saarella Toa kiven vuoksi. Alun perin Mata-Nui oli sen sinne piilottanut ja ilmoittanut Protodermis Matoranille asiasta, jotta Henkka voisi muuttua Toaksi jos tulisi tiukat paikat. Niinpä Protodermis Matoran haki Henkan sen kiven luokse, hän nimittäin tiesi Pahojen Liigasta. Salama iski kiveen ja energia siirtyi siitä Henkkaan, muuttaen tämän Toaksi. Tässä muodossa hän saattoi imeä kuutta elementtiä ja varastoida niitä ja käyttää kun halusi. Hänellä oli Telepatian naamio, tavallinen Miekkasauva ja iso kilpi. Hän muuttui tästä muodostaan mutaatioksi kun putosi Bio-Maan mutatoiviin vesiin.

Henkka Mega Matoranina

Kun Henkka ystävineen tuhosi Tongan, tämän energia virtasi Ainon, Toatapio Nuvan ja Henkan läpi, muuttaen nämä Mega Matoraneiksi. Henkka oli muuten normaali tässä muodossa, paitsi, että oli saanut vihreitä värejä (Iruinin takia) ja Sähkön naamion.

Henkka Tohungana

Henkka muuttui Tohungaksi Toatapio Nuvan takia. Kun hän muutti todellisuuden naamiolla todellisuuden ennallen, hän teki pari virhettä. Yksi niistä oli Henkan muuttuminen Tohungaksi. Hänestä tuli tässä muodossa Tohunga armeijan johtaja. Tässä muodossa Henkka pystyi lentämään ja sai uskomattomia voimia, jotka tekivät hänestä pysäyttämättömän. Hän muuttui tästä muodosta Vale Turagaksi Aleksin takia. Hän nimittäin nappasi Henkan ja laittoi voimanimu koneeseen.

Henkka Vale Turagana

Henkka muuttui Vale Turagaksi, kun Aleksi pisti hänet voimanimu koneeseen. Mutta koska Henkka oli muuttunut hyvin erikoisella tavalla Tohungaksi, voimanimu meni hiukan... hassuksi. Henkasta tuli Vale Turaga ja sai rajoittuneen kuolemattmuuden, ihmeellisiä voimia johin kuului muunmuassa hologrammin teko kyky, ja muuta mituista. Hennka myös muuttui osittain ilkeäksi. Muodonmuutoksen jälkeen hän olikin aluksi avoimesti paha, kunnes tilanne rauhoittui. Hänessä oli kuitenkin yhä pahuutta ja tämän takia Iruini alkoi kummitella hänelle. Henkka kuitenkin muuttui jäleen hyväksi muuttuessaan Elementtien Eliitti Toaksi. Vale Turagana olo on kuitenkin vaikuttanut häneen niin, että hän saa joskus hulluuskohtauksia ja hän turhautuu helpommin.

Vale Turagana Henkalla oli Pilojen sauva ja Kepposten naamio. Hän kutsui itseään Turaga H:ksi

Henkka mutaationa

Henkkamutaatio

Henkka mutaationa

Henkka muuttui hetkllisesi mutaatioksi Kohtalon hämähäkkien takia. Hän kuitenkin parani ja muuttui ennalleen.

Toisen kerran hän muuttui mutaatioksi kun paha Tapio räjäytti hänet ulos Turagan Tornista. Hän putosi Bio-Maan mutatoiviin vesiin ja muuttui omituiseksi otukseksi. Hän sai Mutaatio Kraata laukaisimen ja seinillä kiipeilemis kyvyn, mutta muita etuja hän ei saanut.

Henkan tarina

Band

Henkan bändi juoksemassa karkuun.

Alun perin Henkka oli Mata-Nuin palvelija. Mata-Nui kuitenkin lähetti hänet alas Sarjakuva maahan, pitämään huolta Bionicle maailmasta, juuri ennen kuin nukahti ikiuneen. Henkka asui siis Bz-Metrussa pitkän aikaa jo ennen kuin Mata-Nuin Matoranit sinne tulivat. Kerran Henkka tapasi Aleksin, Juhon ja perunavarkaat. Tappelu alkoi heti ja Henkka ja perunavarkaat karkotettiin Sarjakuva maasta. Henkka muutti silloin Bio-Maahan ja päätti perustaa siellä bändin. Bändiä kuitenkin ruvettiin vainoamaan tuntemattomista syistä. Kaksi valtavaa otusta vainosivat bändiä.
Ohdear

Hirviöt, jotka vainosivat Henkan bändiä ja Tapio.

Kun Tapio ystävineen saapui Bio-Maahan, hän yritti pelastaa bändin otuksilta, jotka jahtasivat heitä. Tilanteen pelasti kuitenkin Henkka. Henkka ja Tapio päättivät asua yhdessä, kun taas bändi ja Tapion muut ystävät erosivat eri puolille Bio-Maata.

Vihollisten Liitto

  • Henkka kutsui Iruinin ja löysi Pewkan.
  • Henkka haastoi Aleksin kaksintaisteluun, jossa vahingoittui vakavasti. Hänet haettiin myöhemmin ja parannettiin.

Vihollisten Paluu

  • Henkka muuttui Protodermiksen Toaksi
  • Haastoi Inwirnin
  • Löysi Muakan & Kane-Ran.
  • Meinasi kuolla, mutta Iruini antoi henkensä Henkalle

Tongan Valta

  • Löysi äänten Toan.
  • Muuttui Matoraniksi Tongan voittamisen takia

Kloonien Sota

Kohtalon Hämähäkit

Todellisuus Sekaisin

  • Sai selville oikeasta todellisuudesta
  • Luovutti vertansa erään portin avaamiseksi
  • Hänen ansiostaan todellisuuden naamio putosi laavaan

Pirakoiden Hyökkäys

  • Toimi Tohungojen johtajana
  • Kohtasi Rahkshit
  • Muuttui vale Turagaksi Aleksin takia
  • Muuttui väliaikaiseksi ilkeäksi
  • Sai uskomattomia voimia
  • Paljasti Henkka saaren salaisuuksia

Sarjakuva maa

  • Alkoi muuttua ilkeäksi
  • Voimat kasvoivat
  • Alkoi nähdä näkyjä

Paluu Bio-Maahan

  • Tuli Bio-Maan johtajaksi
  • Tuli Toaksi saarellaan
  • Pelasti Protodermis Matoranin
  • Sai Mahtavan Zamorin
  • Epäonnistui Tapion pelastamisessa

Bio-Maan Tuho

  • Muuttui mutaatioksi

Lainauksia

Sinun henkesi on tärkeämpi.
Iruini Henkalle

Kiho on noussut Henkan päähän

Also on Fandom

Random wikia