Fandom

Scratchpad

Henkka saari

215,965pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Ht 003

Henkka saaren eläimet ovat tärkeitä. Kuvassa Henkka saaren lehmämäinen otus, Mukau.

Henkka saari on Mata-Nuin luoma saari, jonka oli tarkoitus ajelehtia Sarjakuva maahan hakemaan Henkkaa asukkaakseen, kun hänet lähetettiin aluksi sinne. Mata-Nui myös piilotti sinne salaa toa kiven, joka muuttaisi Henkan eliitti toaksi jos asiat olisivat huonosti. Tämän lisäksi Mata-Nui loi saarelle yhteyden Henkkaan, jakoi saaren "hengen" sen eläimiin ja teki sinne muita salaisia viritelmiä. Mutta kun Mata-Nui vaivutettiin syvään uneen, Henkka saari jäi ajelehtimaan oman onnensa nojaan. Se on pyörinyt paljon Bio-Maan alueilla. Syy siihen on se, että Henkkakin on ollut paljon Bio-Maassa ja saari itse asiassa seuraa Henkkaa.

Henkka tiesi alunperinkin Henkka saaresta, Mata-Nui oli kertonut siitä hänelle ennen maahan lähettämistään. Henkka löysi saaren myöhemmin läheltä Bio-Maan rantoja, aikana, jolloin hän oli jo tutustunut Tapioon.

Henkkasaari

Henkka saari

Henkka pystyy ohjaamaan Henkka saarta omalla mielellään. Saarella ja Henkalla on oikeastaan telepaattinen yhteys, mikä pitää Henkka saaren Bio-Maan lähellä. Mielenkiintoinen asia Henkka saaressa on, että jos sen kaikki eläimet kuolevat, saari tuhoutuu ja uppoaa. Siksi Henkka vaalii saarensa eläimiä.

Henkka saarella on kaunis luonto vaikkakin siellä on eniten vain laajia ruohoniittyjä. Eläimet kuitenkin pitävät huolen, että Henkka saari on aina kaunis paikka. Ne juoksevat onnellisina ja vapaina, ja kun niitä katsoo, huolet unohtuvat. Henkka saarella on myös pienen pieni kylä, joka oli alunperin tarkoitettu Henkan suvun kotikyläksi. Kylässä on tosin asunut jo muita Matoraneja joskus. Luultavasti Henkka saaren harharetkillä kauan sitten, jotkut Matoranit löysivät sen ja jäivät kylään asumaan. Nyt heistä ei kuitenkaan tiedetä mitään, Henkka saarella asuu nykyisin vain Henkka itse ja tällä hetkellä se kylä toimii varasto tiloina Henkalle.

Henkka saaren ominaisuuksia

Jos Henkka saari ajelehtii vaikkapa jokeen, joka on liian kapea sille, se hajoaa pieniksi kappaleiksi pikkuhiljaa ja menee pala palalta kapeaa jokea pitkin. Kun tila on taas riittävä, osaset yhdistyvät jälleen. Jos mukaan sattuu muitakin, Henkka saarelle kuulumattomia paloja, nekin sulautuvat ja kasvattavat Henkka saarta. Näin kävi tarinassa Paluu Bio-Maahan kun Henkka saari kulki Bilda joen halki.

Henkka saaren taistelut

Henkka saarella on käyty yksi sellainen sota josta tiedämme. Henkka saaren taistelu oli raaka sota, joka käytiin Pirakoiden hyökkäys tarinan lopussa. Siinä osapuolina olivat Tohungat, Toat ja Henkka ystävineen vastan Piraka ryhmä ja armeija johon kuului Bohrokeita, Rahksheja ja Raheja. Aleksikin oli tässä mukana, mutta pakeni epäonnistuessaan tuhota kaikki Henkka saaren eläimet saaren upottamiseksi. Tehtävä oli mahdoton sillä Henkka oli laittanut eläimet turvalliseen maanalaiseen kammioon, jota vartioitiin huolella.

Henkka saaren osuudet tarinoissa

Ensi kerran Henkka saari ilmestyi tarinassa Kloonien sota, jonka alussa Henkka mainitsi omasta saarestaan. Hän tosin kertoi sen liikkuvan vasta myöhemmin. Ensimmäinen merkittävä tapahtuma Henkka saarella oli Henkka saaren taistelu, josta kerrotaan hiukan ylempänäkin.

Toinen merkittävä rooli oli tarinassa Paluu Bio-Maahan, jossa Henkka muuttui eliitti toaksi tällä saarella. Saari myös kulki tässä tarinassa Bilda joen läpi, aiheuttaen saaren väliaikaisen hajoamisen. Myös muita osia hajosi Bio-Maasta ja Henkka saari kasvoi hiukan.

Tällä hetkellä Henkka saari ajelehtii Bio-Maan etelä puolella. Sillä tulee olla vielä paljon rooleja tarinoissa.

Also on Fandom

Random wikia