Fandom

Scratchpad

Iki i XP

216,121pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

(Przekład spod adresu: http://quickbasic.wikia.com/wiki/Iki_and_Xp)

IKI i Windows XP

iki 0.2 nie działało właściwie z Windows 2000/XP, ale wersja 0.3 ma dodany klawisz T włączający edycję w edytorze tekstowym DOS-a zamiast Notatnika. Do edycji w Notatniku - oryginalny klawisz E działa nadal.

Chociaż przeznaczone dla Win98 i/lub DOS-a, iki 0.3 było z niejakim sukcesem testowane w XP. Trzeba po prostu używać DOS-owski klawisz T zamiast E wiodącego do Notatnika Windows. Aby używać Notatnik pod Windows XP, skopiuj plik notepad.exe do folderu zawierającego edit.com, zmień nazwę edit.com na edit2.com i przemianuj kopię Notatnika na "edit.exe" Zamiast tego można też skopiować Notatnik pod nazwą "edit.exe" do folderu zawierającego iki. Jeżeli jesteś zadowolony z używania edytora dosowskiego do edycji iki, to powyższe rzeczy nie będą potrzebne. To rozwiązanie działa także z alternatywnymi do edit.com edytorami w czystym DOS-ie. (Osobiście nigdy nie używam edytora dosowskiego pracując w "czystym" DOS-ie.)

Uaktualnienie: '-llipse' narzekał że iki używa zbyt wiele czasu procesora na jego maszynie pod XP. Kompilował on kod źródłowy używając FBwin (ja używam FBdos) i mówi, że nowa kompilacja "działa świetnie" (przypuszczam, że może to być wskazówka dla osób chcących mieć lepsze osiągi w XP. Mam nadzieję, że '-llipse' zrobi usprawnioną wersję dla XP. Licencja GPL pozwala na takie rzeczy).

Pechowa notatka o kompilkacjo w FBwin:

'-llipse' uświadomił mnie o błędzie shell+getmouse w FBwin... Po użyciu SHELL (jak to czyni iki) getmouse przestaje zwracać współrzędne myszy (a więć mysz w iki przestaje działać) - nie wygląda to na problem gdy kompiluje się w FBdos (hurra!), ale '-llipse' lubi dodatkowe osiągi gdy kompiluje z FBwin... więc dopóki błąd w FBwin nie będzie poprawiony (nie potrafimy sobie wyobrazić, jak wobec tego kodować), moja rada nt. kompilacji iki w FBwin to: "kliknąć prawym klawiszem myszy i wyjść". Przypuszczam, że kompilowanie iki w FBdos jest znacznie lepsze.

Do uruchomienia URL-i iki 0.3 używa cmd /c, jeżeli wykryje Windows XP.

Powrót do: IKI_w_innych_środowiskach

Also on Fandom

Random wikia