Fandom

Scratchpad

Ikuistamaton

215,979pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Template:Poistettava Ikuistamaton "Ikuboi" (s. 1986, Vaasa) on suomalainen hiphop-artisti.

Lyhyt elämäkerta

Ikuistamaton tutustui hiphop-kulttuuriin 90-luvulla Lunizin - I´ve got 5 on it -kappaleen siivittämänä. Alussa kiinnostus keskittyi pääsääntöisesti musiikkiin, jonka jälkeen myös muut hiphopin muodot tulivat tutuiksi. Nykyään Ikuistamaton on Suomen länsirannikon varteenotettavimpia MC:ja. Ikuistamaton ilmaisee itseään rap-musiikin kautta puhuen asioista, joita hän näkee päivittäisessä elämässä unohtamatta sitä seikkaa, että musiikki toimii myös viihdykkeenä.

Ikuistamaton tutustui Vaasassa hiphopiin pienessä kaveripiirissä aikana jolloin hiphop oli vielä jokseenkin tuntematonta Suomessa. Vuonna 2001 oli miehenalulla edessä muutto Raumalle, jossa hän tutustui DJ Hexeen, jolta löytyi tarvittava kalusto nauhoituksiin. Tässä vaiheessa kaivettiin pöytälaatikosta riimivihot esiin ja aloitettiin nauhoittamaan biisejä toden teolla. Nykyään itsenäisesti musiikkia työstävä Ikuistamaton tekee yhteistyötä porilaisten DJ Spektrin, MC Oxon ja tuottaja J-FX:n kanssa yhteisnimikkeellä Riot Productions. Hän kuuluu myös raumalaisten ja laitilalaisten rap-artistien muodostamaan WCD-yhtyeeseen, johon kuuluvat Ikuistamattoman lisäksi Totaalinen, Devastaatio, Finessi, Ylibaine sekä Terroristi. Ikuistamaton on esiintynyt muun muassa Raumanmeren juhannus -festivaaleilla (2006), Silja Linellä, Helsingin Gloriassa ja useilla pienemmillä lavoilla.

Diskografia:

  • 2004 - Enemmän Ku Musiikkii (Streettape)
  • 2005 - Ikuboi EP (omakustanne)
  • 2005 - Ajatustaajuus (Streettape)

Aiheesta muualla

Virallinen kotisivu

Luokka:Suomalaiset hip hop -artistit

Template:Tynkä/Muusikko

Also on Fandom

Random wikia