FANDOM

Kiranganar (kras. "Żelazo tnące ogniem"), zwany też mylnie przez niektórych Kiranganir'em jest krótkim żelaznym mieczem, z mocną dawką krasnoludzkich run ognia.

Kiranganar
Typ Jednoręczny
Artefakt, Legendarna
Obrażenia 2z2+5
10z10
Celność +0z0
+5z5
Waga 750g
Specjalne
Trac. obrażenia 0z0
0z0+20
Ostatni znany właściciel
Feghen Płomiennobrody

Działanie

Gdy osoba dzierżąca miecz w ręce wykrzyknie słowa "Na pochybel skurwysynom!", co było ulubionym zdaniem Feghena Płomiennobrodego, lewe ostrze miecza zajmuje się ogniem. Zaczyna płonąć. Każdy cios zadany płonącym ostrzem zadaje niesamowite rany, a zarazem natychmiastowo podpala cel. Jednakże dzierżyciel miecza także otrzymuje automatyczne rany rany od gorąca.

Powstanie

Miecz został wykuty i umagiczniony przez osobistych kowali i magów samego Feghena. Budowa miecza trwała sześć lat i zakończyła się w 319 roku II Ery, tj. osiem lat po założeniu przez Feghena Płomiennobrodego twierdzy Orodtel w najskrytszych wówczas głębinach gór Khazad-Inar.

Obecna(IV Era) lokalizacja

Miecz zaginął zaraz po śmierci właściciela. Niektóre prastare krasnoludy twierdzą, że ukryli go dobrze i odnajdą go jedynie osoby godne i znające szczegóły z życia ich przywódcy.

Ciekawostki

  • Głownia miecza składa się z trzech warstw żelaza. Dwóch zewnętrznych, i jednej wewnętrznej, na której wyryto niezliczoną ilość run ognia.
  • Miecz kuto cztery lata i umagiczniano dwa lata
  • Wykuwało go 12 kowali w zamianach po dwóch co cztery godziny.
  • Umagiczniało go pojedynczo czterech magów w zmianach co cześć godzin
  • Wielkość płomienia jest wprost proporcjonalna do gniewu właściciela
  • Feghen był jedynym właścicielem tej broni
  • Zabił nią około 78 ludzi, 571 goblinów, 128 orków i jednego kamiennego golema