Fandom

Scratchpad

Kojot pasiasty

216,009pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Kojot pasiasty tak jak jego kuzyn kojot szary pochodzi najprawdopodobniej z Meksyku, jednak na tereny Kalifornii i Nevady przybył w nieco zmienionej formie. Jest to przykład niedoskonałości skali poziomu mutacji. Pasiasty kwalifikuje się do poziomu widocznego jednak ze względu że jest to przykład mutacji międzygatunkowej pasuj także do poziomu znacznego. Kojot pasiasty to połączenie kojota z hieną pręgowaną (nie do końca wiadomo skąd wzięły się one w Meksyku) Kojot przybrał jednak niewiele z wyglądu hieny , jedynie długie popielate futro w wyraźne czarne lub brązowe pasy. Jednak reszta wyglądu została po kojocie (długość około 80 cm bez ogona wysokość maksymalna 60 cm w kłębie). Co do charakteru Kojot Pasiasty przejął wiele od Hieny, głownie sposób dożywiania, z mięsożernego na padlinożerny. Dzięki temu w znacznym stopniu wyostrzył się u niego węch i kojot nie reaguje jedynie na pożywienie ale także na zagrożenie ze strony innych zwierząt. Wobec ludzi jest ufny nie widzi w nich ani ofiary ani myśliwego , gdy zostanie zaatakowany raczej ucieknie rzadziej podejmie walkę. Chodzą pogłoski że w okolicy Redding można znaleźć ludzi którzy tresują Kojoty w zakresie tropienia i posłuszeństwa względem właściciela.

Also on Fandom

Random wikia