Fandom

Scratchpad

Metrologia

216,261pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Przedmiot

Przedmiot zajmujący się przede wszystkim mierzeniem, pomiarami, obmierzaniem, przymierzaniem, wymierzaniem, odmierzaniem i wszelkimi innymi formami miernictwa w dziedzinie urządzeń elektronicznych. Ucząc się o kolejnych metodach pomiarów, wprowadzani przez przejmujące wykłady w stan ekstazy mentalnej, studenci często stają przed tak zwanym Paradoksem Pomiaru. Aby stworzyć miernik należy w nim umieścić pewien element wzorcowy o znanych parametrach np. rezystywności. Jednak skąd wiemy, że ten element naprawdę ma dokładnie 50 Ohmów? Ktoś musiał to zmierzyć, specjalnym miernikiem w którym znajdował się inny rezystor wzorcowy. Ale skąd go wziął - wkraczamy w obieg błędnego koła. W końcu pytamy sami siebie z niedowierzaniem: "Co było pierwsze? Miernik czy Pomiar" i na koniec i tak udajemy się na piwo.

Trup

Student po 2 godzinach wykładów z Metra

Wykłady

Doświadczenie emocjonalne, któremu stawić czoło i przetrwać mogą tylko nieliczni. Owi wybrańcu muszą przełamać spokojny głos wprowadzający powolnie i niepostrzeżenie w stan głębokiej katatonii. Kolejne foliały wędrują na rozgrzany rzutnik a po nich kolejne i kolejne i kolejne, przedstawiające wszelkie możliwe jakże fascynujące schematy. Nagroda jest jednak wielka dla wytrwałych, istnieje szansa, że niektóre runiczne schematy wypalą się na zwojach mózgowych i zapamiętasz je na wieki, co ułatwi ci napisanie koła. Ale najprawdopodobniej i tak nic z tego wszystkiego nie zapamiętasz i będziesz musiał zakuć te 11 mierników, z czego dostaniesz właśnie te 4, które akurat pominąłeś.

Laborki

Najpierw musisz przebrnąć przez przynajmniej jedno z dwóch pytań wejściówki, które to pytania powtarzają się od czasów wynalezienia pierwszego oscyloskopu (czyli zaraz przed wynalezieniem koła). Potem musisz jeszcze tylko zmontować układ i pokazać go doktorowi, który sprawdzi czy skonstruowana przez ciebie machina nie uszkodzi sprzętu za miliony dolarów. Nie martw się, pan doktor zawsze znajdzie ten jeden guziczek, który powinien być wciśnięty, a którego, mógłbyś przysiąść, jeszcze przed chwilą tutaj nie było. Po tym możesz już nareszcie pobawić się tymi wszystkimi gałeczkami, aby uzyskać jak najśmieszniejsze przebiegi i pochwalić się nimi przed kolegami lub zaimponować koleżankom. Niektórzy specjalizują się także w przekraczaniu zakresu pomiarowego, by zapuścić ten cudowny, hałaśliwy "biiiiiiiiip" akurat w momencie, gdy doktor jest zajęty udzielaniem komuś innemu reprymendy. Należy potem natychmiast schować głowę za kartkami instrukcji. Czasami studentom udaje się zsynchronizować działania, aby cała sala rozbrzmiała melodyjnymi bipnięciami. A gdy już rozregulujesz całkowicie swój oscyloskop, tak że pojawią na nim kształty których nie powołałby do istnienia nawet pijany Picasso, nerwowo oglądasz się do kolegi obok by spisać jego wyniki szepcząc tylko usprawiedliwiająco "Chciałem tyko sprawdzić czy mamy takie same liczby, o rzeczywiście podobne, dzięki.". Teraz możesz już przystąpić do kolejnego zadania. Ale czas szybko minie i ani się obejrzysz już będziesz szukał w necie gotowca na sprawko.

Laborki prowadzą: dr J. Hojas

Also on Fandom

Random wikia