Fandom

Scratchpad

Miecz Końca "Kordiał"

216,252pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Miecz Końca "Kordiał" Powstał w latach 2005-2006 w Górach Środkowych.

Pierwotnie był to zwykły krótki miecz należący do Józefa Nosse. W Ogrodach Nemerii nim poderżnięto gardło demonicy Analii. Wówczas nabrał niezwykłych właściwości, które pozwalały na zgładzenie każdej istoty. Został on użyty do ostatecznej likwidacji Hogfeny i Analii - wypełnił tym samym swe przeznaczenie. Stał się Mieczem Początku i Końca - Wężem Zjadającym Swój Ogon. Moc tych dwóch istot powołała do "życia" mroczną istotę zwaną (dla właściciela) Kordiał. Istnienie tej broni przewidział w pieśni Kazimierz ze Staszewa. Zabił swoją matkę (Analię) z największą rozkoszą. Stał się wolną istotą, chcącą posiąść coraz więcej mocy.

Kilkakrotnie miecz ukazywał swoje zdolności m.in. w rękach Axla, Hogo i Igora. Miecz ma duży wpływ na właściciela co widać na przykładzie Hogo i Igora, a jego pozytywna energia to tylko promil zła które wyrządza. Dokonał on rzezi w dworku Alana Zdanara i uratował Asłanę oraz dokonał rzeźi w Górach Środkowych oraz w Kotlinie Wartenbuch.

Jan poskromił miecz w podziemiach świątyni Sigmara w Wittengsdorf, aby Józef mógł z kolei posiąść miecz Barraculla.

Cechy "ujarzmionego" miecza (służy do tej pory Hogo,Józefowi i Janowi)

WW +20 O +1 P +20

Miecz zbiera punkty życia (PŻ), które można następnie wykorzystać na wiele sposobów:

10 Pż - wskrzeszenie (um. wskrzeszenie)

1 PŻ - przywrócenie 5 pkt żywotności (um. leczenie Kordiałem)

1 PŻ - porażenie błyskawicą (k10 obrażeń - um. rzucanie błyskawic)

2 PŻ - samodzielny atak (miecz lata i atakuję 1 wybraną istotę - także potrzeba umiejętność oraz prawdziwe jej imię). WW 70 S 7 A 3.

Trafienie mieczem zadaje cios dla duszy (postarza o 4 lata), a lepka czerwona ciecz którą jest pokryty to trucizna która zadaje dla humanoidów dodatkowo k10 ran lub po udanym rzucie na trucizny 1 ranę. Miecz spija krew wrogów, jest wiecznie głodny krwi nieprzyjaciół i ... towarzyszy podróży. Po zamordowaniu Hogfeny z krwi, skóry bogini stworzyła się chropowata brązowa "pochwa".

Wyjęcie miecza z pochwy oznacza konieczność zabicia nim przynajmniej jednej inteligentnej istoty. Każda walka przy pomocy tej broni oznacza +1PO i próbę opętania postaci %PO (nie wymagany jest test na SW bo postać z własnej woli wyjmuje miecz z pochwy).

Zranienie humanoida leczy 1 ranę osoby posługującej się bronią. Cios zabójczy przywraca 3 obrażenia, a miecz uzyskuje 1 PŻ.

Miecz może zabić dowolną istotę, jeśli chodzi o najpotężniejszych wrogów wymagane jest poznanie jego prawdziwego imienia.

Miecz po śmierci Igora uzyskał status ducha. Ma swoją postać i wydaje mu się, że jest Igorem.

Also on Fandom

Random wikia