FANDOM

Mrówki. Bardzo chciałoby się móc stwierdzić, że mrówki - podobnie jak szczury - przezyły Wielką Wojnę bez uszczerbku na swym owadzim zdrowiu. Mrówki może i wojne przeżyły, ale wojna bardzo je zmieniła... Można powiedzieć, przystosowała je do nowych, trudniejszych warunków. Zgonie z zasadą "duży może więcej", mrówki mierzą teraz od pół metra do blisko 120cm wysokości. Ich prawdziwa siła tkwi jednak w wysokiej organiacji społecznej, ktorą tworzą. Stawonogi tworzą kasty, które uzupełniają się wzajemnie i pomagają sobie przezwycięzać trudy owadziego życia. Spotkac je można niemal wszędzie, a silnie bronione gniazda, zakładają zazwyczaj pod ziemią, gdzie drążą długie tunele.

Znane kasty: Robotnice - zdecydowanie najmniejsze i najsłabsze. Nie atakują same, chyba, że zostana sprowokowane albo potencjalny przeciwnik jest bardzo osłabiony. Są slabo opancerzone, a ich jedyna bronia sa zuwaczki, które choc mocne, nie sa na tyle ostre by przebic cięższe zbroje.

Strzelcy - sredni pancerzerz, raczej slabe zuwaczki, posiadaja duze, nabrzmiale odwloki w ktorych przchowują 40% roztwor kwasu mrówkowego. Lubują się w wystrzeliwaniu strumienia tego kwasu w kierunku potencjalnych ofiar. Nie gonią, nie blokują wyjsc, atakują same. Lubią strzelać kwasem. Bardzo lubia kwas. Można powiedzieć, ze zabawa kwasem to sens ich życia. Pisałem już, ze ta kasta lubi strzelać kwasem?

Blokery - bardzo dziwne kreatury. Same nie atakują, chyba, że wspierają inne osobniki. Byc zranionym przez taką mrówke, to spore osiagniecie, bo praktycznie nie zadaja obrazen. Są wielkie i cięzkie, a ich głowy twarde, dziwnie wydłuzone i spłaszczone na kaształ tarcz. Blokują wyjscia, bo zwłaszcza w ciesnych pomieszczeniach może okazac sie uciązliwe. Cięzko je ubić, bo są zywotne, a poza tym żadko biegaja bez wsparcia wojowników.

Wojownicy - duze, silne, złe. Atakują same i nie odpuszczają do śmierci swojej lub ofiary. Łaża grupami i sie wspierają w walce. Są dobrze opancerzone i mają wielgachne zuwaczki, którymi rozszarpuja wszystko co tylko napotkaja na drodze.

Pretorianie - straz przyboczna krolowej. Na szczescie sporkac je mozna tylko w scisłym sasiedztwie komnaty tronowej. Sa wieksze od wojownikow, lepiej opancerzone i maja dodatową pare zuwaczek. Dodatkowo odwlok zakonczony maja kolcem jadowym, którym aplikują przeciwnikowi trucizne działającą porazająco na mieśnie, czwego efektem jest uczucie silnego zmeczenia organizmu. Nie zwykły gonić swego przeciwnika (po prostu nie musza - spotykasz pretorianina, dwie sekundy i juz Cie nie ma), atakują same i zasłaniają się wzajemnie w czasie walki.

Królowa - Duża, paskudna i śmierdząca. Jej rola ogranicza sie do produkcji innych mrówek. Mówi się, ze jej leże to istny skarbiec, bo robotnice znoszą tam co bardziej wartosciowe, znalezione na pustkowiu przedmioty. Nikt jeszcze tego nie sprawdził, bo pretorianie nie pozwalają.