Fandom

Scratchpad

Ocelandia Wiki/Ocelandia

< Ocelandia Wiki

216,262pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Zjednoczone Księstwo Narodów Ocelandzkich
Dewiza: Bóg, Honor, Wolność!
Konstytucjabrak
Języki urzędowepolski, ocelandzki
StolicaAndriejpolis
Ustrój politycznymonarchia
Głowa państwaKsiążę Michaił Andriejew
Niepodległość13 lutego 2010
Jednostka monetarnarubel
Strona WWWocelandia.za.pl

Ocelandia, oficjalnie Księstwo Ocelandii - mikronacja powstała 12 lutego 2010 (niepodległość ogłoszona 13 lutego) przez Michaiła Andriejewa.

Historia

Czasy przedinternetowe

W II wieku przed naszą era na półwysep przybyli Dikavowie. Panował nad nimi wódz, a funkcje doradcze pelniła Rada, składająca sie z wodza, Najwyższego Czarownika oraz najstarszej osoby wśród Dikavów. Są to początki Dikavów. Po latach, w VIII wieku nadszedł złoty wiek. Wódz zmienił się w krłla, a Rada w Senat. Proste wierzenia zmieniły się w rozwinietą religię. Pod koniec XVII wieku paśstwo Dikavów zaczelo podupadać. W końcu, w 1764 roku do Ocelandii przybyli Europejczycy, glównie Rosjanie. W 1769 roku dikavskie tereny stały się kolonią rosyjską, a Dikavów wygnano na północny półwysep. W 1821 roku kolonia uzyskała niepodległość i stała się Królestwem Narodów Ocelandzkich. Po 66 latach królestwo rozpadło się na Królestwo Dies, Republikę Białobylską, należące do Rosji Gubernatorstwo Dikavskie oraz ziemie niczyje, dzisiejsze Księstwo Andriejpolitańskie. W 1936 roku rozpoczęto starania o zjednoczenie. Utworzono Wspólnotę Narodów Ocelandzkich, do której należały Królestwo Dies, Republika Białobylska oraz za zgoda panującej nad tymi terenami Rosji Gubernatorstwo Dikavskie. WNO ustanowiła, ze ziemie niczyje na półwyspie będą znajdować się pod jej zarządem. Pierwszym przewodniczącym Najwyższej Rady Ocelandzkiej został Borys Andriejew, ojciec Michaiła Andriejewa, a prezesem Sądu Ocelandzkiego Władimir Pawłow. Jednak większości obywateli państw ocelandzkich takie rozwiązanie nie odpowiadało. Rozpoczęły się starania o zjednoczenie Ocelandii.

Współczesność

12 lutego 2010 powstała Ocelandzka Rada Naczelna oraz Ocelandzki Komitet Władzy Ludowej mające pełnić funkcje tymczasowego rządu. W ich planach było ustanowienie w Ocelandii republiki socjalistycznej. 13 lutego została ogłoszona niepodległość, ale jako monarchia. Ocelandii brakowało przede wszystkim narodu, a także miejsca, w którym toczyłoby się życie kraju. 25 lutego ogłoszono pierwszy Dziennik Ustaw, zawierający m.in. przepisy ustalające kary za przestępstwa albo środki płatnicze.

Podział administracyjny

Ocelandia dzieli się na:

  • Księstwo Andriejpolitańskie ze stolicą w Andriejpolis;
  • Księstwo Dies ze stolicą w Dies;
  • republikę Białobylską ze stolicą w Białobylu;
  • Republikę Dikavską ze stolicą Dikavie.

Miasta

  • Andriejpolis
  • Białobyl
  • Dies
  • Dikava
  • Mitu

Kuchnia

Najpopularniejsze potrawy to kanapki z bagietek, raki, potrawy z ziemniaków i zupy rybne.

Najpopularniejszy alkohol to piwo, nieco mniej popularna jest wódka.

Popularnym napojem jest herbata.

Also on Fandom

Random wikia