Fandom

Scratchpad

Omnisauru

215,864pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Imperium

Nazwa Imperium: Klany Omnisauru, Potomkowie Wszechojca.

Flaga Imperium: Glify, każdy reprezentujący inny klan

Rasa: Gadzie, humanoidalne istoty, a także istoty przypominające dinozaury

Aktualny władca: Gdy zachodzi potrzeba, klany łączą siły pod przywództwem potężnego Psioniki, zwanego także Prorokiem Wszechojca.

Zaludnienie: Około 550 miliardów,z czego prawie 80% stanowią dwunożni i dwuręczni Omni. Dodatkowo niezliczone miliardy w całym wszechświecie,gdzie występują ich “nieprzebudzeni” bracia.

Wiek imperium i rasy: Starożytna,około 4 miliony lat temu.

Wielkość Imperium: Klany Omnisauru zajmują sektor galaktyki często nazywany Saurią. W tym sektorze jest około 60 układów słonecznych, kontrolowanych przez kilkanaście szczepów. W sumie zasiedlonych jest kilkadziesiąt planet.

Ważne miejsca:

Vertigia VII- planeta niegdyś małej cywilizacji ludzkiej, odseparowanej od reszty galaktyki. Powiada się, że nieostrożni archeologowie odnaleźli jedną z kilku pradawnych świątyń Wszechojca Yuetha i aktywowali artefakt znany jako Pamięć Przodków. Dzięki temu, po prawie 4 milionach lat Omnisauru przebudzili się i zaczęli odzyskiwać to, co do nich należało: dawną chwałę i pradawne relikwie.

Chessia IV- Na tej jałowej planecie Omnisauru odnaleźli drugi z artefaktów zwanych Pamięcią Przodków. Dzięki temu udało im się zlokalizować pozostałe relikty.

Mortisani III- podczas podboju tej planety, Omnisauru odnaleźli jeden z kilku potężnych superciężkich krążowników, który spędził milenia pod powierzchnią planety. Statek ten jest w zasadzie pomieścić średniej wielkości państwo. Z pradawnych inskrypcji wynika, że nazywa się on „Kością Upiorów”.

Zatoka Ibrahama- Niedaleko sektoru Sauru znajduje się czarna dziura. Obok tej czarnej dziury znajdowały się znaczne ilości śmieci. W tym i zniszczony na kawałki, superciężki krążownik „Szpony Yayghera”. W Zatoce od kilku stuleci stacjonuje kilka flot, które zajmują się głównie remontem i ochroną ich świętego artefaktu. Za kilka, może kilkadziesiąt lat statek będzie w pełni sprawny.

Veil La- jeden z księżyców gazowego giganta Zakala. Na tym małym księżycu porośniętym dżunglą jeden z Rexów odkrył, iż księżyc w rzeczywistości jest starożytną kaplicą u zarazem twierdzą. Dzięki wielu relikwiom, Omnisauru poczynili znaczące kroki w poznaniu siebie, jak i uzyskali dostęp do zapomnianej przez czas technologii.

Nehekhaki- planeta ta jest wymarła od stuleci. W zasadzie cała powierzchnia globu to piasek. Znajduje się tutaj pewna świątynia, w której rzekomo znajdują się grobowce bóstw Omnisauru. Informacje te są niepotwierdzone jednak, a Prorocy Wszechojca jak i Hierofanci zakazli zapuszczać się w pobliże tego terenu.

Pasmo Asteroid Wakiris- W tym paśmie asteoriod Omnisauru znaleźli kilka małych twierdz ich przidków, a także stary i zdezolowany port kosmiczny o nazwie Erohi, któtry jest teraz jedną z większych baz wypadowych Omnisauru.

Stolica: Omnisauru nie posiadają jednej stolicy. Każdy klan i szczep posiada własną stolicę. Choć wielu uważa orbitalne miasto Heyshuss, rządzone od stuleci przez klan Rexaur za duchową świątynię ich ludu. Sama stacja jest konstrukcją tak starą, że nawet najstarsze pieśni i legendy nie sięgają. Pomoże tutaj już tylko prawdopodobnie moc relikwii znanych jako Pamięć Przodków. Samo miasto emituje dziwnymi sygnałami, które wzmacniają uzdolnione jednostki, jak adeptów Abyssusa, Aetherusa czy innych psioników.

Polityka

Ustrój: Klany. Każdy z klanów ma swego wodza, włodarza, czy herszta. Nad nimi czuwają Prorocy Wszechojca.

Biurokracja: Omnisauru rządzą się we własnym zakresie. O ile pieczę nad jednością duchową czuwają Prorocy, to o tyle wodzowie ustalają zasady.

Polityka wobec „obcych”: Omnisauru są być może jedną z najstarszych cywilizacji we Wszechświecie, dlatego też podchodzą do obcych z chłodem godnym swych przodków. Uważają się za prawowitych dziedziców Galaktyki, zatem w najlepszym przypadku wrogowie kończą jako niewolnicy, a w najgorszym wypadku jako jedzenie.

Polityka zewnętrzna: Omnisauru nie przestrzegają granic. Z racji swego wyglądu mają problemy ze szpiegowanie, lecz młodzi i zdolni Adepci mogą czasami wejrzeć w duszy innych i podglądać co się na danej planecie dzieje. Jeśli znajdą swe święte relikwie, nie zawahają się ruszyć na drugą stronę galaktyki, nie ważne, jakie mogą ponieść konsekwencje. Ich pradawna technologia umożliwia im to, ku zgrozie innych cywilizacji.

Polityka wewnętrzna: Każdą planetę zazwyczaj zarządza jeden klan, więc jest władza absolutna w tym przypadku. Każda z planet jest przystosowywana pod zapotrzebowanie danego klanu. Cztery najpotężniejsze klany zaś w ramach “ochrony”pilnują przestrzeni kosmicznej, a gdy niesie się wielka kampania z obcymi, porzucają zazwyczaj klanowe urazy i walczą zjednoczeni. Dzięki wskazówkom Proroków i Oświeconych planeta zazwyczaj ma wszystko, czego potrzebuje.

Strategia podbijania (i kolonizacji) planet: Zazwyczaj przed podbojem kolejnych planet Omnisauru robią jej gruntowny skan. Zazwyczaj szukają dwóch powodów, by zdobyć daną planetę. Pierwszy z nich to ich święte relikwie, a drugim jest ( jeśli oczywiście występują w naturalnej florze) moc obudzenia uśpionych Omnisauru.Gdy populacja jednego z klanu się zbyt dramatycznie rozrasta, Omnisauru wybierają nową planetę i podają jej całkowitej terraformacji. Zazwyczaj po drodze znajdują kłopoty w kształcie innych imperiów.

Also on Fandom

Random wikia