Fandom

Scratchpad

Ostrze Smarthoga

215,687pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Smarthog-anga (elf. "Ostrze Smarthoga") jest podwójnym szerokim ostrzem o nietypowym kształcie. Długość broni sięga dwóch metrów i 80 centymetrów. Rękojeść z kości smoka obita skórą niedźwiedzia ma długość 20 centymetrów i jest umieszczona w dwóch trzecich wysokości. Krótsze ostrze jest wygięte i posiada jeden ząbek przy rękojeści. Drugie ostrze jest znacznie dłuższe, posiada dwa ząbki po przeciwnej stronie, oraz trzy odnogi na czubku. Także wygięte.

Ostrze Smarthoga
Typ Dwuręczna
Legendarna, Artefakt, Ironisu
Obrażenia 6z5
+3z3 za Ironisu
Celność +0z0
Waga 5000g
Specjalne
Ciosy Ferd - Nabicie przeciwnika

na większe ostrze i podniesienie (+2z1)

Terd - mniejszym ostrzem atak

do tyłu, potem szybko większym

cięcie. (atak na 2 cele)

Ostatni znany właściciel
Athanel

Działanie

Małe rynidowe żyłki wewnątrz ostrzy czterokrotnie zwiększają moc Ironisu. Tak więc, gdy właściciel używa Ironisu na broni, ta staje się cztery razy groźniejsza niż powinna (zamiast +1z1 dostaje +1z1+3z3). Ostrza są bardzo cienkie, a co za tym idzie ostre i stawiają dość nikły opór.

Powstanie

Nie wiadomo gdzie został wykuty, ani przez kogo i w jakich okolicznościach. Istnieje jednak na ten temat wiele legend. Najprawdopodobniejsza z nich mówi, że ostrze jest jednym z 10 artefaktów pozostawionych przez Eatergów, który przybrał kształt broni po dotknięciu go przez Smarthoga.

Obecna(IV Era) lokalizacja

Nieznana. Smarthog zmarł w II Erze przekazując ostrze Athanelowi. Ten zmarłwszy u schyłku II Ery zabrał tajemnice o położeniu ostrza do grobu.

Also on Fandom

Random wikia