Fandom

Scratchpad

PL Tibia/Podstawowe Informacje o Tibii

< PL Tibia

216,007pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Podstawowe Informacje o Tibii

Wszystko, o czym powinieneś wiedzieć zaczynając grę w Tibię, przeczytasz tu!

Gdy zaczynamy...

Obrazek1

Rysunek 1

Właśnie założyliśmy swoją pierwszą postać! Teraz możemy już zacząć grać! Logujemy się więc, a tu przy pierwszym zalogowaniu wyskakuje nam okienko (Rysunek 1), w którym mamy wybrać nasz Outfit i jego kolory.

Obrazek2

Rysunek 2

Jeżeli przez przypadek nacisnęliśmy Ok i nie wiemy, jak tam wejść spowrotem, aby znów zmienić wygląd - Przytrzymaj klawisz CTRL, następnie kliknij Lewym Przyciskiem Myszki na swoją postać. Wtedy wyświetli się nam to (Rysunek 2) okienko.
Klikamy na Set Outfit oczywiście. Gdy już wybraliśmy swoje kolory, zabieramy się za właściwą grę. Zaraz po założeniu postaci mamy słabe Eq (o ile oczywiście go mamy). Mamy kurtkę, najsłabszą broń obuchową, pochodnię oraz jabłko. Ale nawet tak słabe eq na tak niskim poziomie pozwoli nam zabić szczura. Więc zaczynamy je zabijać. Prawdopodobnie dedniemy kilka razy, ale to nie ważne. Należy uzbierać ok. 60 Gp.

Wymiana i NPC

Teraz mamy już dużo pieniędzy, możemy kupić sobie lepsze Eq. Tarczę, Nogawice i Narzędzia możemy kupić sobie w sklepie. Hełm i Broń kupujemy sobie od graczy, a Pancerz i Buty najlepiej zdobyć sobie z Questu.

  • Jak rozmawiać z NPC?

Rozmawiać z NPC (Non-Player Character) nie jest trudno. Na początku musimy się z nim przywitać. Aby to zrobić piszemy: Hi, kiedy jesteśmy blisko niego (dopuszczalny zasięg wynosi: 4 kratki). Jeżeli nam odpowie coś w stylu: Hello, Hello [PLAYER], wiemy, że z nami rozmawia (zamiast [PLAYER], twój Nick). Ale jeżeli odpowie: Please wait., lub coś w tym stylu - to znaczy, że musimy zaczekać, bo jakiś inny gracz właśnie z nim rozmawia. Jeżeli już się z nim porozumiemy, możemy coś u niego kupić, bądź sprzedać. Pieniądze po prostu musimy mieć przy sobie, ale również musimy mieć dużo miejsca, jeżeli będziemy sprzedawać. Prawidłowa rozmowa wygląda mniej więcej tak:

Obrazek3

Rysunek 3

Obrazek4

Rysunek 4

Gracz: Hi
NPC: Hello Hello, Gracz! How Can I help you?
Gracz: Buy Torch
NPC: Do you want to buy a Torch for 2 gold coins?
Gracz: Yes
NPC: Ok, thanks for buying.
Gracz: Sell Plate Armor
NPC: Do you want to sell a Plate Armor for 400 gold coins?
Gracz: yes
NPC: Ok, Here is your money.
Gracz: bye
NPC: Good bye. Recommend us.

  • Trade - Wymiana

Trade, czyli Wymiana Rzeczami. Aby wymienić się, przytrzymujemy klawisz CTRL, a następnie klikamy Lewym przyciskiem myszki na przedmiot, którym chcemy się wymienić. Wyświetla nam się okienko, w którym wybieramy okienko: Trade with... (Rysunek 3). Wyświetla się nam oto takie okienko (Rysunek 4). Po lewej stronie widoczny jest nasz przedmiot, po prawej stronie będzie widoczny przedmiot osoby, z którą się chcemy wymienić. Kiedy już obie osoby dadzą swoją ofertę, pozostaje tylko zgodzić się z tą ofertą, klikając przycisk Accept. Jeśli oferta nam się nie podoba, klikamy oczywiście Cancel. I oto całe tajniki wymiany...

  • Quest

Więcej w osobnym artykule: Questy.
Również z Questów możemy dostać przedmioty, a nawet kasę. Na Rookgaardzie możemy zdobyć kilka przedmiotów. Pamiętaj! Każdy Quest może być wykonany tylko raz!

Also on Fandom

Random wikia