Fandom

Scratchpad

Shakuf

215,756pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

שקוף

מה עתידו?

היי כולם כל מי שרוצה לקחת חלק בדיון זה המקום רק רצוי לכתוב שמות, רק כדי שנדע מי מדבר עם מי

דיקלה

http://presspectivi.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx - כך זה נראה בחיפה

http://haifacom.tripod.com/ - וכך נראה האתר החתרני שלהם...

עודד

אם תכנסו קצת יותר פנימה תראו שהעיתון של חיפה נשם רק כמה ימים בינואר סוזי

האם אנחנו באמת צריכים את שקוף

אם לשפוט לפי קצב זרימת התגובות ליריעה ייעודית זו- אולי איננו זקוקים כלל ל"שקוף". כזכור, רובנו העדנו בישיבה שהתקיימה ביום חמישי שזה "חשוב", אך לא נענתה השאלה "מדוע". על אף העבודה המאומצת, שאני בטוחה שהושקעה ב"שקוף" במהלך השנה שחלפה, אציין כי באופן אישי לא נרשמה אצלי ציפייה דרוכה לצאתם של הגליונות הבאים. לעניות דעתי, אם מדובר בעיתון מקוון בעל זהות אקדמית המיועד לקהל יעד מצומצם (שמחצית ממנו הם כותביו), הרי שאינני מוצאת בכך טעם. עיתון בעל תכנים אקטואליים, תרבותיים או בידוריים- יש לנו באינטרנט בשפע, אינני רואה במה תהיה ייחודיותו. הואיל והמחלקה שלנו היא מצומצמת, לא הייתי מתנגדת להכרות מעמיקה יותר עם חבריי לספסל, אותם אני מכיר הכרות שטחית, יחסית, במפגש השבועי היחיד שיש לנו. מה אני אומרת, בעצם? לא לעיתון אקדמי בתנאים מצומצמים וכן לפורמט בעל אופי חברתי יותר, מעין בלוג מחלקתי שבו כל אחד יכתוב בעמוד משלו את כל העולה על רוחו- הן בנושאים אישיים, הן בנושאים סופר אישיים ואף בנושאים אישיים למחצה... ואפשר באותו בלוג אישי להעלות נושאים הקשורים בין היתר לנושא התזה, נושאי הסמינרים, ביקורות על קולנוע וטלויזיה, ביקורות על מאמרים, על החברה שלנו, על ההנהגה שלנו ועל מה שתחפצו.

סוזי בן-הרוש

שלום לכולם,

כן, כן ובהחלט כן. אני חושב שעיתון מחלקתי הוא מוצר נדרש. הנקודה החשובה היא - מה הם הצרכים ורצונות שלנו לגבי התכנים - אם לנו זה יהיה ברור נוכל לדאוג שכאלו תכנים יופיעו. אני הקפדתי להכנס לאתר העיתון רק בתחילת הדרך, כאשר ציפיתי והייתי סקרן באשר אליו. ובאמת כמו שדיקלה ציינה - לא מעניינים אותי ענייני תרבות כלליים, יש לי את המקורות שלי בעניין.

כרגע קיימת תקשורת במחלקה בשתי רמות: 1. אקדמית- שיח המתקיים רק בקורסים. זו עיקר בין הסטודנטים למרצים. 2. "חברתי הפסקות" שיח המתקיים בין הסטודנטים בהתאם לזמן הפנוי בין ההרצאות.

חסרה רמה שלישית - רמת ביניים- ועל כך ארחיב תחת הסעיף "מהות העיתון"...

תומר הנדל

מהות העיתון

סטודנטיאלי

אז עברו 5 ימים היות שהיום יום שני ומספר התגובות עומד על שלושה מגיבים, מה שמביא אותי לתהות על הצורך. עקרונית אני מהמצדדים בעיתון חברתי, אני חושבת שמערכת תמיכה מקוונת, כזו שתספק לי אשליה שצרותיי הן צרות רבים עשוייה להועיל לי בהתמודדות שלי כסטודנטית. אבל לא רק לי. נדמה לי שאם נגבש את עצמינו כמחלקה, נהדק את השורות ונתמוך קצת יותר, דבר שיכול בהחלט להתרחש דרך מעין בלוג שכמוהו הציעה סוזי, הרי שחיינו יהיו קלים יותר. במקום לבלות 10 שעות בחיפוש אחרי מאמר לתיזה, נוכל לפרסם הודעה כלשהי בעיתון - בלוג המחלקתי ואם למישהו יש את המאמר, דבר הגיוני בהתחשב בעניין שכולנו בוגרי תואר ראשון, הרי שמלאכתינו תהיה קלה יותר.

לטעמי עיתון סטודנטיאלי כזה שיהיה כיף לפתוח ולקרוא יהיה התשובה למהות, כי עיתון אקדמי אמיתי, במחלקה של 50 סטודנטים, וזה ביום טוב, יהפוך להיות ביטאון הסגל, וכזה אני לא צריכה.

דיקלה רוטברט

אקדמי

גם וגם

לדעתי העיתון צריך למלא את "הפונקציה החסרה" בתקשורת במחלקה: הכוונה לרמה כזו שתענה מחד,על צרכים אקדמיים "נמוכים" מהרמה בקורסים.עזרה ברעיונות לתזה/סמינר וכדומה, המלצות על תכנים אקדמיים ספציפיים בהתאם לצרכים של כול אחד ועבודתו האקדמית באשר תהיה וכך הלאה. החלפת מידע כזו מתקיימת למעשה בין הסטודנטים ואפילו המרצים אך רק ברמת שיח בע"פ ורק בין מי שהם כבר "חברים". ומאידך תכנים שיענו על צרכים חברתיים כפי שציינה סוזי, קצת להעמיק את הקשר וההכרות לגבי האנשים שנפגשים כול יום חמישי בבאר שבע. הרי כולם חיים גם בשאר ימי השבוע... מהניסיון שלי סוג תקשורת כזה יכול למקסם את חווית הלמידה, להקטין חיכוחים מיותרים (בעיקר מול המחלקה) ועוד.

שיח בלתי אמצעי כזה, בעל אופי חברתי-אישי, ואקדמי ברמת הסטודנטים, יכול להביא לרמת עניין גדולה יותר בלימודים, ליתר השפעה על הנעשה במחלקה (תכנים, קורסים)ולמקסם את יכולת כל הנוגעים בדבר להביא את העיסוק בתקשורת למה שזה לא יהיה שכול אחד מעוניין בו בהקשר הזה.

וכמו שדיקלה כתבה בנוגע להתנפלות על הפורום הנ"ל: אם הסטודנטים יראו איך צומחת להם תועלת מהעניין , הם יהיו מעורבים.

צ'ין צ'ין

תומר הנדל

Also on Fandom

Random wikia