Fandom

Scratchpad

Spejarstory

216,246pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Spejarstory för Station 9 En bil med mörka fönster kommer körandes längs vägen. Bilen stannar snabbt då en man iklädd en lång läderrock står på mitten av vägen med en yxa i handen. Vad betyder detta? frågar en av livvakterna som just stigit ur bilen. Jag har tyvärr dåliga nyheter, svarar mannen med yxan. Fru Andersson har blivit mördad och jag tror att det här är mordvapnet. Livvakten skyndade med att stänga bildörren efter sig. Långsamt tar livvakten av sig sina mörka solglasögon och medan han putsar dem går han långsamt fram till yxmannen. Livvakten menar att ett mord på en meningslös gumma inte alls är något som herr Brokking ska besväras av och ber yxmannen stiga åt sidan. Vakten återvänder till bilen och gasar iväg medan yxmannen blir ensam kvar vid vägkanten. Bilen kör vidare en bit. Mitt i allt måste bilen stanna igen. Mitt på vägen står en kvinna, vacker som en sommardag och het som solen. Hon vinkar in bilen. Livvakten stiger ut och blir nästan bländad av hennes skönhet, på sig har hon shorts och t-skjorta, men det är nog duken kring hennes hals som får honom att se världen i rosa. Hon börjar förklara sitt ärende och livvakten märker snabbt att här har inte att göra med något dunhuvud. Herr Brokking väntar ett hemligt dokument från dig, har jag förstått, säger kvinnan och ser föraktfullt på honom med sina smaragdgröna ögon som utgör en skarp kontrast mot hennes djupt blodröda läppar. Du har visst inte träffat mig förut, säger hon. Jag kallas Regina. Endast ett skott så ligger vakten död på marken. Regina sätter tillbaka vapnet i fickan och går fram till bilen. Då vevas bakrutan långsamt ner. Det gamla scouttricket fungerar fortfarande, min kära Regina, sade en mörk röst inifrån. Regina lyfte näsan i vädret, fnyste och började gå bort från bilen. Aldrig hade hon varit så arg som hon var i denna stund. Men samtidigt visste hon att det här var den enda utvägen. När den bubblande ilskan äntligen började avta närmade Regina sig med raska steg yxmannen som satt förkrossad vid vägkanten. Den blodiga yxan var fastklamrad i hans händer, och när Regina frågade honom ifall han stött på fru Andersson såg han henne i ögonen och brast ut i hysterisk gråt. Hulkande berättade yxmannen åt Regina om det hemliga förhållandet han och fru Andersson hade ända tills hon hittades mördad samma morgon i hans vardagsrum. Långsamt börjar det gå upp ett ljus för Regina, det fick henne att må illa men hennes känslolöst rationella hjärna fick henne att snabbt samla sig. Hon reser sig för att gå. Yxmannen udrar bestört vart hon är på väg varpå Regina kallt svarar att plikten kallar och så återvänder hon till bilen. Väl inne på baksätet bredvid den mörkröstade herr Brokking redogör hon för situationen. Han är absolut ingen agent, hans känslor för fru Andersson var äkta. Tillsammans kommer Brokking och Regina slutligen fram till att det trots allt är bästa att de fortsätter enligt planen. Snart hittar polisen en man i omedelbar närhet till två mordoffer och med en blodig yxa i handen och en nyligen avfyrad revolver i fickan. Regina hade varit skicklig, nu var alla undanröjda.

Den snabbast med en ide får fylla i en fortsättning. Kom ihåg både kärlek och tragedi med i storyn så blir de nog bra. Låt fantasin flöda :D

Also on Fandom

Random wikia