Fandom

Scratchpad

Türkçe

215,933pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Welcome to the Türkçe mini wiki at Scratchpad!

You can use the box below to create new pages for this mini-wiki. Make sure you type [[Category:Türkçe]] on the page before you save it to make it part of the Türkçe wiki (preload can be enabled to automate this task, by clicking this link and saving that page. Afterwards, you may need to purge this page, if you still see this message).

Türkçe

Türklerin Dili, Türkçe...

Acun üzerinde, kendi dili olan toplumlar, özdeksel olarak yok olsalar bile sonsuza dek yaşayacaklardır. Dil, bir toplumun kalıcı olmasını sağlayan en büyük etmendir. Dil toplumun kendi özüdür. Toplumu toplum yapan en önemli öğedir.

Bu yüzdendir ki, dilimizi korumalı, yüceltmeliyiz. Onu içine girdiği tüm kirlenmişlikten arındırmalıyız. Kendimize, torunlarımıza bütünüyle arınmış bir dil bırakmalıyız. Gerçek ereğimiz budur.

Başlıca Amaçlarımız

Buradaki, başlıca amaçlarımız özünde dili arındırmak olmakla birlikte, Türkçe ile ilgili bilgi vermek, onun ne denli güçlü bir dil olduğunu belirtmektir.

Bunun için, öncelikli olarak, dilimize yabancı dillerden girmiş olan sözcüklerden kurtulmalıyız.

Yaygın Olarak Kullandığımız Sözcüklerin Türkçe Karşılıkları

Burada yaygın olarak kullandığımız sözcüklerin Türkçe karşılıklarına yer verilecektir.

Cevap: Yanıt, Kültür: Ekinç, Rahat, Rahatsızlık: Erinç, Erinçsizlik, Mesela: Örneğin, Muazzam: Büyük,

Ayrıntılı bölüm için -

Also on Fandom

Random wikia