Fandom

Scratchpad

Tara libertatii/11e bladzijde

< Tara libertatii

215,933pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

van het Ministerie van Economie in het begin van de maand juni blijkt het volgende:

  1. +60%: Apart winkelcentrum buiten de stad
  2. +30%: Elektriciteitsbedrijven en bedrijven die zorgen voor goed drinkwater
  3. +15%: Restaurants/Hotels
  4. -5%: Sportverenigingen
  5. -60%: Nieuwe kranten

Media

De media was en is nog altijd de meest ontwikkelde sector van Libertas. Tijdens de Gouden Maanden vierden de media hoogtij: de traditionele en zeer concurrende Terra Media Group en Pacifix Media Group maakten het meeste uit van de sector, maar ook nieuwere bedrijven zoals MenM Corp. en de Libra Groep begonnen te groeien in deze sector.

Volgens het mediaverslag van 2 juni bestonden er maar liefst 10 kranten in Libertas en 2 tijdschriften. De grootste, of actieve, 6 kranten waren (op grootte):

  • De Vredesgazet (PMG)
  • Le Transporteur (PMG)
  • Posta Economica (TMG)
  • Het Staatsblad (onafh.)
  • The Countryside (TMG)
  • The Wiki Chronicle (TMG)

Maar begin juni begon de sfeer te veranderen. Vanwege de hoge concurrentie tussen de twee traditionele mediagroepen, de Pacifix Media Group en de Terra Media Group, begonnen de spanningen steeds verder op te lopen. Ze moesten, hoe dan ook, elkaar bij blijven benen. Maar toen kondigde een nieuwkomer, MenM Corp., een nieuwe televisiezender aan[1], iets wat nog niet bestond in Libertas en dus zou het nieuwe bedrijf een gat in de markt slaan en beide mediagroepen overtreffen - een nachtmerrie voor beide reuzen. Beide mediagroepen, die al langer met hetzelfde idee rondliepen, moesten en zouden MenM Corp. voor zijn. En toen gebeurde het, heel spoedig kwam de Terra Media Group met de eerste televisiezender van het land, genaamd Primu[2]. Er was veel vreugde bij de Terra Media Group en het land was blij met haar eerste eigen televisiezender. De stichting van deze zender, kondigde ook een nieuw en moderner mediatijdperk aan in Libertas.

Cite error: <ref> tags exist, but no <references/> tag was found

Also on Fandom

Random wikia