Fandom

Scratchpad

Tara libertatii/4e bladzijde

< Tara libertatii

216,044pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Poging tot hervormingen

right|framed|Wikistad krijgt onder R. Libertatis een nieuw wapen'"`UNIQdfd3d64e68064e-nowiki-00000001-QINU`"'1'"`UNIQdfd3d64e68064e-nowiki-00000002-QINU`"' Het democratische gedeelte van de Senaat hoopte op een spoedige staatshervorming. In januari 2007 begon het weer constant voorstellen te doen die de situatie zouden kunnen verbeteren. De democratische[2] aanhang werd steeds groter. Uiteindelijk had het zelfs een meerderheid in de Senaat bij één van Robins voorstellen[3] die de weg naar de staatshervorming zou kunnen betekenen, maar uiteindelijk lukte Waerth-Meijer het toch om die tegen te houden[4]. Maar de zogeheten democraten kregen meer moed en bleven doorzetten.

Vredige staatsgreep, de "herstichting"

De beruchte Senaatsleden voelden de afzetting aankomen want de Democraten werden steeds machtiger. In maart 2007 werd met behulp van de CIA een opstand begonnen in heel Wikistad; iedereen ging de straat op. "Libertas, het land van de vrijheid, en niet van de onderdrukking!" riepen ze. De demonstranten bleven twee weken lang op straat staan; ze hadden allemaal tenten opgezet en bleven er zelfs slapen. "We gaan niet weg totdat we krijgen wat we willen!" is een bekende citaat van één van de demonstraten. Op 24 maart was het dan zover: nadat enkele belangrijke politici getekend hadden werd de Senaat ongedaan gemaakt en werden Robin Libertatis en Dimitri Neyt tot interim-staatsleiders aangewezen[5], president en vicepresident, iets wat het Libertaanse volk al een lange tijd gemist hadden.

"Het is ons gelukt, we zijn eindelijk vrij!" riepen de Wikistadters in volle vreugde.

En dat was ook zo, ze konden nu eindelijk die zware periode van onder de laatste Senaat achter zich laten. Maar eigenlijk zou het échte werk nu pas gaan beginnen.

Robin Libertatis, de nieuwe staatsleider, begon direct na de ondertekening van de staatshervorming, om 17:00 uur, het land te verbeteren[6]. Er moest een hoop gebeuren, want de politiek was compleet in elkaar gezakt en ze hadden een nieuw systeem en een nieuw Grondwet nodig. Samen met zijn compagnon Dimitri Neyt begonnen ze aan het eerste opzet van de nieuwe Libertaanse politiek. Eén uur na de ondertekening van de staatshervorming begonnen ze al aan de herschrijving van de Grondwet[7]. En zo zou Libertas, stukje bij stukje, een betere plek op Aarde worden.

Staatshervorming loopt niet helemaal op rolletjes

Maar toch heeft het vernieuwde Libertas het de eerste maand erg lastig gehad. Na de val van het vorige regime werd de corrupte politie ontslagen en werden er nieuwe mensen aangenomen, maar de criminaliteit nam toe[8] en gangs zoals Stad South United en Wicked North kregen meer ruimte.

Naast de toenemende criminaliteit lag blijkbaar ook de economie op zijn kop. Het zwakke landje was blijkbaar meer een land geworden waar alles mocht. Maar dankzij investeringen van buitenlanders[9] was er als nog hoop voor Libertas. Midden april verschenen er de eerste vrije

Cite error: <ref> tags exist, but no <references/> tag was found

Also on Fandom

Random wikia