Fandom

Scratchpad

Tara libertatii/5e bladzijde

< Tara libertatii

216,094pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

particuliere[1] kranten, waaronder de Wiki Post[2] en de Wiki Mirror[2]. In de politieke wereld werd de Grondwet[3] herschreven, een Rijksregister[4] opgezet en had men besloten dat er binnenkort democratische verkiezingen gehouden zouden moeten worden, voor de functies van staatsleiders (president, vicepresident, premier), ministers en vertegenwoordigers. Verder volgden er ook andere politieke ontwikkelingen[5]. Zo werd er besloten dat Libertas een republiek bleef en dat het land Libertas maar één naam heeft, namelijk Libertas[6].

Maar Libertas kampte nog steeds met één groot probleem: ze moest het zakkende populatiecijfer omhoog halen. Ze besloten het land aantrekkelijk te maken en lieten een hoop Nederlanders en Belgen immigreren. Zo kwam op 28 april de heer Ruben Geleyns aan in Wikistad. Hij besloot zich aan te sluiten bij Dimitri Neyt en Robin Libertatis en hielp mee aan de heropbouw van Libertas. Op 29 april volgde de eerste écht succesvolle dag in Libertas; namelijk de Dag van de Activiteit. Hierna bleef Libertas groeien en kon ze uitkijken naar een zonnige toekomst.

De Grote Vijf

De Dag van de Activiteit, de dag waarop alles begon..

29 April, de Dag van de Activiteit, was de dag waarop ze Libertas van de grond kregen. Het trio zorgde voor een economische en administratieve boost. Het is en blijft een historische dag, vindt menig Libertaan[7]. Zonder die dag, was Libertas misschien niet zover gekomen als het nu is.

Ruben Geleyns emigreerde op 28 april naar Libertas. Op 29 april was hij aanwezig op die belangrijke dag. Op die dag, stichtte hij Civitas Libertas[8], die op dat moment de enige plaats was (op Wikistad na). Hij had wel moeilijkheden bij het stichten van de gemeente; zo vond men dat hij niet direct gesticht mocht worden vanwege de nog-niet-vastgestelde administratieve wetten en mocht CL maar één wijk hebben, aangezien het een gemeente moest worden (toen mocht er nog geen stad gesticht worden; een gemeente mocht maar 1 wijk hebben)[9][10][11]. Maar na iets minder dan twee weken was het zo ver, en werd Civitas Libertas officieel aangenomen[12]. Civitas Libertas werd een succes en bleef uitgroeien tot een klein stadje. Verder droeg hij uitgebreid bij aan de discussies over het bestuur van Libertas[13]. Ook een bekend symbool van 29 april is De Geleyns Code, die toen van start ging.

Ook Dimitri Neyt was volop aanwezig op 29 april. Dimitri Neyt droeg meer bij aan de Libertaanse economie. Zo stichtte hij op die dag de wel-bekende Vredesgazet[14]. Deze krant werd de eerste grotere en actievere krant van Libertas. Gebaseerd op Flyingbird's kranten, volgde ze toch een eigen weg met buitenlands en binnenlands nieuws. Voor Libertas, was dit het perfecte middel om achter de stand van zaken te komen. Net zoals Civitas Libertas, werd ook de Vredesgazet een succes en groeide het verder uit tot wat het nu is. Ook heeft hij andere bekende zaakjes opgericht, zoals de Trans Wiki Airlines[15] (tweede van het land, na AirWiki) en het boekwinkeltje, Libris[16]. Deze drie bedrijven mogen best gezien worden als succesvolle producten van de Dag van de Activiteit.

Cite error: <ref> tags exist, but no <references/> tag was found

Also on Fandom

Random wikia