Fandom

Scratchpad

Tara libertatii/9e bladzijde

< Tara libertatii

216,082pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

En het deelnamereglement van de verkiezingen:

  • Deelnamereglement
  1. Je moet een burger zijn.
    1. Een gebruikersnaam hebben.
    2. Die minstens 4 dagen hebben en er minstens 50 (nuttige) bijdragen mee gedaan hebben.
    3. Akkoord gaan met de grondwet.

Naast de staatsleiders (president, vicepresident, premier) kon men zich nog kandidaatstellen voor 12 ministerposten, 2 posten voor vertegenwoordiging van districten en de post van onafhankelijke controleur[1]. Maar aangezien er niemand was die zich kandidaat heeft gesteld voor laatst genoemde, werd de functie geschrapt.

Dus, volgens de oorspronkelijke regels, kon men zich kandidaatstellen tussen 1 mei en 28 mei[1] en zou de stemming op 1 juni worden geopend. Al gauw stelden veel mensen zich kandidaat. Het werd zelfs zo druk (en eigenlijk een succes), dat men besloot om de verkiezingen steeds meer te vervroegen. Zo werd er midden-mei besloten om de verkiezingen te openen op 24 mei, en te beëindigen op 1 juni[1], maar dit werd zelfs - plotseling - vervroegd naar 12 mei - 1 juni[1]. Kandidaatstellen kon nog tot 24 mei. Maar toen zag iedereen na een week, rond 19 mei, dat de nieuwe kandidaten eigenlijk minder kans hadden dan de oorspronkelijke kandidaten, omdat velen al gestemd hadden, en dit kon de verkiezingen op zijn kop gooien. Op 19 mei werd dus besloten dat niemand zich meer kandidaat mocht stellen[1]. Weer een week later, besloot de interim-president, die zag dat de bevolking wel uitgestemd was, om de verkiezingen te beëindigen. Op 26 mei werden de verkiezingen dus vervroegd beëindigd[1], en de winnaars werden ingehuldigd. Om alles op een rijtje te zetten:

  • Je kandidaatstellen kon - uiteindelijk - tussen 1 mei en 19 mei
  • Stemmen kon - uiteindelijk - tussen 12 mei en 26 mei
  • Verkiezingen werden beëindigd op 26 mei

Men was blij dat er eindelijk een nieuwe regering was gekozen. Ook had de bevolking veel vertrouwen in deze nieuwe regering. Deze regering, Regering Robin I, bestond dus uit 3 staatsleiders, 12 ministers en 2 vertegenwoordigers. Ze konden aan de slag gaan; de ministers kregen hun ministeries en moesten zich met dat stuk van Libertas bezig houden. Een paar ministeries kregen het bijzonder druk, zoals het Ministerie van Media en het Ministerie van Economie.

Statistieken:

  • Er zijn maar liefst 144 stemmen uitgebracht.
  • Dit is gemiddeld 9 per functie..
  • ..en 5,76 per kandidaat.
  • In totaal waren er 25 kandidaten.

Cite error: <ref> tags exist, but no <references/> tag was found

Also on Fandom

Random wikia