Fandom

Scratchpad

Wartenbuch

215,944pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Wartenbuch

Mapka poglądowa kotliny

Kotlina na pograniczu Imperium oraz Gór Środkowych. Jedynym do niej wejściem jest wąska ścieżka uniemożliwiająca wtargnięcie tutaj wojsk.

Od mieszkańców wioski Kurzberg drużyna dowiedziała się, że:

  • kotlina jest pod opieką boginii Analii,
  • kotlina jest chroniona przez Kamiennych Strażników - co uległo zmianie, gdy zostali oni obudzeni celem chronienia samej Analii.

Ponadto mieszkał tutaj niegdyś Olaf za swoją żoną Nemerią - patrz Nemeria.

Historia

1234 - 1281: Nemeria związała się z Norsmenem o imieniu Olaf
1242: Rodzi się Analia - pani o złotych włosach
1282: Po śmierci Olafa rodzi się Hogfena
Na czas związku z Norsmenem bogini wybrała kotlinę położoną na peryferii Gór Środkowych. Teren ten przesiąknięty jest (do dnia dzisiejszego) aurą dobra. Fizyczną obroną zajęli się Kamienni Strażnicy. Było ich ośmiu - obecnie 7. jeden uległ zniszczeniu w miejscu gdzie obecnie znajduje się Gardziel Wartenbuch (płynęła tam podziemna rzeczka, która przy wodospadzie nabierała nieco mocy - podczas aktywacji).

1283: Nemeria wpada w rozpacz i odchodzi w nieznane pozostawiając tzw. Łzawy Szlak
Schedę po matce otrzymuje Analia. Jej królestwem są tzw. Orgody Nemerii - miejsce w którym Pani tworzyła wspaniałe, pożyteczne gatunki kwiatów. Przedsionkiem zaś - kotlina.

1291 - 1447: Odosobnienie Hogfeny
Półboginie tylko razem działając zgodnie posiadają moc matki. Analia postanowiła młodszą siostrę traktować przedmiotowo.

1447: Ucieczka Hogfeny
Podczas ucieczki z Ogrodów ogromna fala energii zniszczyła konstrukcję 8 strażnika. Odtąd też kamienni strażnicy uaktywniali się sporadycznie.
Uciekając Hogfena stworzyła w Górach Środkowych lodowce.

1823: Powstaje Gardziel Wartenbuch
Legenda: WX Ostlandu Henryk III był z dworem na polowaniu. Wieczorem umilał czas trubadur Warten Gluck. Z rana po ulewnym deszczu usłyszano ogłuszający huk. Książe ogłosił specjalnym dekretem te ziemie za swą własność. Zaczęto tam polować. Brak zwierząt - tylko lasy i łąki oraz motyle i pszczoły.
Na jednej ścianie gardzieli znajduje się płaskorzeźba Wartena (św Sigmar)
Biosfera: Rosło tam wiele wyjątkowych roślin = pięknych i delikatnych roślin. Obecnie niemal nie pozostało śladu po nich. Jedynie Wielki Sadownik posiada wielki katalog i ich nasiona.
Święto: 9 Pflugzeit. Wszyscy zbierają się by popisać się śpiewem. Raz do roku istnieje przywilej jarmarku.

1862: Ziemie zostają nadane Warcisławowi Wieźnie herbu San. Według rodu to od niego nazwa doliny.
1864: Rozpoczęcie budowy pod zamkiem "Wieźnicze"
1952: Nadanie ziemi dla rozrodzonego rodu Schlimmanów. Otrzymał przywilej Wilhelm Schlimman herbu Wołycz za zasługi wojenne: 9 lat służył.
2005: Wskutek sądu delegata książęcego - konfiskata ziem Wieźny.

2010: Ostateczne zabicie Analii przez Józefa. Oddanie kotliny we władanie osadzie gnomów Soderingen.

Also on Fandom

Random wikia