Fandom

Scratchpad

Wladijewka

219,466pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Wioska Valaska. Z czasem stała się własnością Ioana Hossu, który został jej Kniaziem.

Wieś liczy obecnie 69 osób (12 rodzin i 15 chałup). Domy valaskie - wkopane w ziemie bez umocnień nad rzeczką Doroviną. Od W wieś ograniczona rzeczką (bród - jest tam stos kamieni rzucanych dla Doroviny w darze) od E poletka i pastwiska (dochód: owies, żyto, owce, kozy, myślistwo, miód, ryby) od N góry, jest tam Zamek Drodiwina od S jest las

Polityka: W. należy do Smoczego Paktu i jako taka jest ekstremalnie źle nastawiona do Gotów. Jedynie zaraza nieco złagodziła te nastroje i potem postawa Ioana Hossu. Nie ma jednak złudzeń że walachom i gotom jest "nie po drodze". Stolicą są Grząśle gdzie był smok, którego podobno zamordowali goccy bohaterowie (maczał w tym palce Durenmat).

Gerhard von Pitlik i Fate "Wściekłą twarz" Jansona (?) <- wyrwane z kontekstu w opisie Karola...

- Kultywują Dawną Wiarę z Taalem na czele. Zmarłych palą na stosach. Kapliczka położona w lesie przy źródełku (gdzie jest chrzcielnica) - trzeba pomyśleć o światyni dla Irveny.

- mieszkał tu kiedyś druid walach Sorgziem z Kręgu Martylionis, ale nasilone ataki na druidów ze strony ludzi Wyzwoliciela, demów o szczurzych ryjach (Skaveni?) i kapłanów Morra sprawiły, że opuścił to miejsce.

- Szacunek do przyrody: "tu przyroda nie jest chora", nie należy naruszać "blizn"

- nie lubią leprowatych (ostatnio 1 ukamieniowali)

- do Urlyka nastawieni są źle: bóg zimy, a Irwena zawsze w bólach rodzi wiosnę. Ma złą siostrę Rokusanę, pyszną demonicę, mamunę która porywa niemowlęta by zostały jej niewolnikami w odległym pałacu - Do kapłanów Morra bardzo źle... - mają na skraju wsi bałwana dwógłowego: Mokaina (symbol 2 księżyce) - mają bardzo wiele różnorodnych legend o smokach: są one traktowane na równi z bogami.

Also on Fandom

Random wikia