Fandom

Scratchpad

Wolne Miasto

216,200pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Witaj w mini-wiki „Wolne Miasto” w Wikii.

Możesz użyć boxu poniżej do tworzenia stron na tym wiki. Upewnij się przed zapisaniem, że dodasz do nowej strony [[Category:Wolne Miasto]], zanim ją zapiszesz. To pozwoli umieścić nową stronę w kategorii wiki „Wolne Miasto”.

Witaj w Wolnym Mieście!

Projekt Wolne Miasto skierowany jest do wszystkich, którzy chcieliby wystawić idee libertarianizmu na praktyczny eksperyment. Celem projektu jest zorganizowanie społeczności, w której wolność osobista jest najwyżej cenioną wartością. Wierzymy, że jest możliwe społeczeństwo w którym słowo przymus nie ma egzemplifikacji a owoce pracy każdego jej członka są do jego pełnej dyspozycji. Gdzie wszelkie relacje między członkami są oparte na zasadzie dobrowolności.

Wierzymy, że zmiany takie nie są od razu możliwe na poziomie państwa, ani że polityka jest narzędziem które pozwoli nam je wprowadzić. Jesteśmy jednak przekonani, że obecne środowisko prawne RP daje możliwość takiego zorganizowania społeczności, który pozwoli stopniowo ograniczyć nacisk jaki państwo wywiera na jej członków i sprowadzić go do minimum. Te więzy będą stosunkowo mocne na początku projektu, ale wraz z powiększaniem się społeczności będzie wzrastał jej potencjał zmiany środowiska społeczno-ekonomicznego regionu w którym się ulokowała.

Kroki

Najważniejszymi krokami w tym momencie to ustanowienie statutu projektu i wyznaczenie strategii działania. Po zebraniu odpowiedniej ilości dedykowanych członków można będzie zacząć ją stopniowo wdrażać.

Statut

Strategia działania

Linki zewnętrzne

Zachęcamy do zapoznania się z osiągnięciami podobnych projektów:

Also on Fandom

Random wikia