Fandom

Scratchpad

Wstęp

216,255pages on
this wiki
Add New Page
Discuss this page0 Share

Tytułową bohaterką cyklu jest Honor Harrington, oficer Marynarki Królewskiej Manticore. Akcja cyklu dzieje się około roku 4000 kalendarza gregoriańskiego. Rodzaj ludzki rozprzestrzenił się po tysiącach układów Galaktyki, nie zmieniając jednak zbytnio swojej natury. Ludzie na przestrzeni wieków od Diaspory utworzyli pośród gwiazd państwa, a nawet wielkie imperia, co nieuchronnie zaczęło prowadzić do rywalizacji o władzę, terytoria i zasoby. Poza dyplomacją tradycyjną metodą dochodzenia swoich racji pozostała wojna.

Fabuła

Spiritus movens fabuły cyklu jest Ludowa Republika Haven, wielkie państwo międzygwiezdne, które nierealistyczna polityka wewnętrzna i rozrzutność doprowadziły niemal do upadku. Zaradzić temu miał plan doktora DuQuesne'a, według którego Haven miała pokrywać deficyt podbojami zasobniejszych sąsiadów. Przez dekady Haven podbijała okoliczne systemy co wyostrzyło czujność ocalałych państw. Rozpoczęły się masowe zbrojenia, w których na czoło wysunęła się Manticore ze swoją zasobną gospodarką.

Honor Harrington

W takich realiach poznajemy Honor Harrington, midszypmena stopniowo pnącego się po stopniach kariery w Marynarce Królewskiej Manticore. Honor Harrington jest silnie wzorowana na postaci Horatio Hornblowera. Ma nienaganne podejście do służby i stara się zjednywać sobie ludzi, zamiast podporządkowywać przy pomocy instrumentów regulaminowych. Dzięki swojej odwadze i kompetencjom Honor Harrington staje się solą w oku Haven, a jednocześnie walczy z upolitycznieniem, nepotyzmem i niekompetencją niektórych oficerów Marynarki Królewskiej Manticore

Polska edycja

W Polsce książki z serii ukazują się nakładem wydawnictwa Rebis, w tłumaczeniu Jarosława Kotarskiego. Dotychczas wydane po polsku tytuły to:

Also on Fandom

Random wikia